ta bort tråd, har en GT nu ju ;)

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.

byta: peugeot 405Mi16 mot coupe GT?

Omröstningen slutade sön nov 13, 2005 19:13

0
Inga röster
dumpa fransosen och skaffa tysken ;)
3
100%
 
Antal röster: 3

JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

ta bort tråd, har en GT nu ju ;)

Inlägg av JohnOlsson »

som rubriken säger så funderar jag på att byta bort min peugeot med skinnklädsel och AC, som dessutom är chipad och har ett direct air filter numera, mot en väldigt basic Audi Coupe GT.

tygklädsel etc, och den har gått 27.500mil medans min har gått 22.450, dock har jag hört att audis femmor är relativt skottsäkra?

den saknar vinterdäck och då kan jag inte köra med den i december å frammåt, har inte den ekonomin =P
kan dock låna bil av min farsa som har 2st bilar så det kan väll inte vara en omöjlighet under vintern att vara utan audin?

vad tycker ni?

hur låter det?
då jag studerar och har en rackans 3G telefon som jag betalar 200:- i månaden för så blir det inte många kronor kvar, runt 550-600:- i månaden efter man har betalat räkningen hehe. :oops:

gillar just coupe gt pga den påminner starkt om urQ, och gillar 405an för den va grym i hill climbing förr 8) (ingen av dessa ser exakt ut som rally utförande men alltid kul att kunna relatera till modelerna om ni förstår vad jag menar)
Senast redigerad av 1 JohnOlsson, redigerad totalt 0 gånger.
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Jag skulle själv inte byta en Mi16 mot nått yngre än en 86:a iaf, har för mig dom blev mer galvade då.
Se även till att du ska ha el-hissar, el-speglar och gärna el-tacklucka med tanke på att det finns både skin och ac i din. Kolla även så att motor rummet ser ok ut inga slangar av etc.

Uppfyller byte bilen det mesta ev detta iaf så kommer du nog bli nöjd. Vad jag kännt så är det ungefär lika bra drag i bilarna trots att det skiljer 20hk.

p,s vinter sulor ska du nog försöka få med om du skickar med det med din.

Lycka till hoppas du får dig en Gt =)
Joakim GBG
GT-tok
Inlägg: 109
Blev medlem: fre okt 08, 2004 18:04
Ort: G

Inlägg av Joakim GBG »

http://www.gtcoupe.se/tips_begagnat.asp
Här finns en lite begagnat info som kan va bra att ha koll på.Kolla även kopplingen. Lycka till med köpet *yes*
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Inlägg av JohnOlsson »

man tackar för infon :D
han kunde inte få tag på vinterdäck, har ingen aning om var de är =/
men jag gillar verkligen GT modelen *yes*
så det är kanske värt att vänta tills snön släpper, så kan man ta den till Elmia iaf? :wink:

inga elhissar, allt är så basic som möjligt för att den skulle va lätt tydligen =P

vilken bil model går att plocka stolar etc ifrån?
finns det några skinnstolar man kan plocka från nån bil hehe?

grabbarna på pegg forumet tycker att jag byter ner mig så det skriker om det, men jag har kört en coupe gt '82 med 2.3 motorn från en audi 100, och det va en riktig bus bil tyckte jag :lol:

coupe gt är en bra model, frågan är om det exemplaret jag ska titta på är det :wink:
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Visa gära all info du har om byt bilen, bilder vore inte helt fel heller om du har några sånna. Stollar tror jag du kan ta från en s2:a eller möjligt vis coupe:erna från 89 och framåt. Finns även ett fåtal Gt med orginal skin men som sagt så är dom få. Vore trevligt med lite bilder på din Mi16 med =).
Om din bil är så fin som den låter så borde det vara en rätt fin gt i byte, iaf om det är rakt av utan att du får lite pengar imellan.

Väntar på fortsättningen ska bli kula att höra/se mer =)
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Inlägg av JohnOlsson »

bilderna är tagna den dagen jag körde hem den, i regnet så ha överseende *yea*

http://photobucket.com/albums/y45/johnolsson/peggan/

vill verkligen ha en GT så, om det finns någon på forumet här som kan tänkas byta bara hojta till ^^
då jag studerar har jag extremt lite pengar att röra mig med ,så byte rakt av är att föredra, köpte trots allt bilen för 20.000 så borde väll få en del för den vid byte?

dvs mot en fin GT? *yes*
ägaren nämde att den kan knacka om man inte byter olja efter ett visst antal mil, ventil knack.

något som är enkelt att årgärda?
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Inlägg av JohnOlsson »

då har man testat bilen, nya sommardäck behövs, å inga vinterdäck finns :roll:
ganska sliten förarstol med hehe men det tillhör vanligheterna, inte så mycket spel på kopplingen men det är också enkelt att årgärda.

därimot verkade det som att toppen var rostig, eller bränd? :shock:
ska titta på den åter igen imorgon, då med farsgubben hehe, se vad han säger om det hela.

hoppas man blir en GT ägare snart! *yes* *asg*
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Har du mer info om årsmodell etc på gt:n? Vore skoj att veta =)

Förresten varför byta bort peggen den var ju skitfin faktiskt?
Har du gått igen det vanliga med den eller? dvs en massa problem =) Hört mycket illa om mi16 bilarna och sett en del med, men jag gillar faktiskt dom lite granna ändå.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Haudi!

Med tanke på hur fin din Mi16 såg ut så hade jag absolut inte bytt bort den mot en GT som inte ser riktigt fräsch ut, går bra och som har vettiga sommar- och vinterdäck! 27400mil är rätt mycket även om det är bra motorer. Men mycket annat slits ju...

Jag köpte ju en ruggigt fin GT för ett tag sedan, men de är inte lätta att hitta... Men visst finns dem... Problemet är bara att de finaste förmodligen inte är till salu... GT:n är en ruggigt trevlig och fräck bil. De är hållbara, men det kan kosta en hel del om det strular... Men det är bra grejer så förhoppningsvis är det långt mellan de dyra reparationerna...

Jag hade nog behållt peggen om den går bra och är i fint skick. Man vet vad man har... Har du otur och köper en GT som börjar strula så blir det inte så kul om man bara har några hundralappar över varje månad...

Men OM du bestämmer dig för en GT och har tur att hitta en pärla så kommer du få en riktigt kul bil att köra och äga! Trevligare bilar får man leta efter... :D
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Inlägg av JohnOlsson »

Morke:
det är en '86, El -sidospeglar, tak luckan tänkte jag inte på om den va el driven eller vev driven hehe ^^

inget fel på min 405a, men jag gillar coupe GT för de påminner starkt om UrQ
:wink: ser lite fräckare ut (min smaksak då *yes* )
dock va min 405a MYCKET snabbare märkte jag när jag gasade :P

Edis:
det är absolut inget fel på GT karossen, finns ingen rost där :P
när jag kikade under bilen såg jag inget heller, men det nu på den mörka efter middagen som lystes upp med hjälp av min mobil (Sony Ericsson V800 *yes* ) så det fanns inte överflödigt med ljus om man säger så :roll:

sedan passar de flesta audi 90/100 motor delar om jag har förstått det hela rätt, förutsatt att man har 2.3L motorn då.
japp jag har bestämmt mig för den ;D
ska se imorgon vad farsgubben säger med :P
jag som pröjjsat för bilen men det är alltid trevligt med åsikter från alla håll å kanter :wink:

meddelar imorgon hur det går!

*edit*
det är de svarta audi ringarna i fronten, och vita audi ringar på vingen samt att jag får med nytt ändrar (wow) 2st 3", och tonade baklyktor som va tillbehör då de såldes sa han ( liknande det som finns till audi 100 t.ex :P ) */edit*
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Tonade bakljus var standard från 85:och framåt så han försöker nog få lite extra poäng där bara ;)

Med tanke på att det är vevar till fönstren är det nog det till luckan med. Och du säker på att det sitter en 2.3:a i den? dom är riktigt ovanliga mer vanligt med 2.2:an.
I värsta fall kan du få byta peggen mot min audi 100 ;) lite slö med en 1.8l motor men funkar bra som pendlar bil =P

Aja lycka till och hoppas du blir nöjd om du byter till dig gt:n =)
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Inlägg av JohnOlsson »

hehe det är nog så Morke :wink:
nä jag tror inte det är 2.3an, men det går alltid att slänga i en sådan till sommaren om jag känner för det hehe.

jo det är nog vev det å då.
njaaa, byta mot en audi 100 utan femma vet jag inte om jag vill :P
farsgubben har 2.0liters 5a och den går billigt, vi kör den på 0.7 (när vi tankar slår vi ut det genom hur många km vi kört o.s.v)

så en coupe gt bör väll kunnas köra på 0.7 iaf om man kör varsamt :roll:
ska åter titta på den idag som sagt vid 17-18 tiden då med farsgubben, se vad han säger å så, eftersom jag gör ingen förlust om jag INTE byter bort bilen om man säger så eftersom den fungerar som den ska, men det är coupe GT som har mitt största intresse ;)

hoppas man blir en coupe GT ägare snart då 8)
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Förstog nog att du inte skulle vilja byta mot min hundra =P

Jag saknar min Gt ;( men den var rätt risig speciellt i jämnförelse med min hundra. Men men får man bara ett fast jobb nu så sneglar jag på en ur-s4:a vore skönt med fem under huven igen 90hk räcker ju knappt till att få mig ur sängen på mornarna =)

Väntar på lite bilder på Gt:n nu då du lär ju fixa det nu när ni kollar på den ;)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag håller tummarna för att allt är OK med bilen!! :D

Köra den 0.7 vetetusan... :oops:
0.8-0.9 är mer rimligt. 1 liter blir det ganska lätt om man gasar lite 8)
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Inlägg av JohnOlsson »

det var som attans =/
hade jag inte vetat bättre trodde jag det var en diesel hehe, jag syftar alltså på att denna knackade något gud förbannat ::

test körde den i lördags och då knackade den inte så som den gjorde nu, då jag testade den knackade den bara i 2-3sekunder, medans den knackade hela tiden idag...

tyvärr blev det inget med köpet *neutral*
jag får jaga efter en ny GT :cry:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det skulle kunna vara vacuumpumpen men även lyftarna... Är det vacuumpumpen är det inte så farligt, men det är bättre att leta efter en riktig pärla istället. För de pengarna så borde du kunna hitta en fin bil, problemet är bara om de vill byta den mot en Pegge...
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Ja, då ska du nog leta en ny, Jag hade samma på min GT, Knackade lite i början, Sen började den knacka mera och en dag slutade den inte knacka.
Så nu har den stått i garage allt förlänge och jag håller på o byta motor...

Men ha tålamod, det är värt o vänta en månad extra på en riktigt fin GT än
att köpa grisen i säcken...

GT är en underbar bil, Men de e jobbigt när den står i garaget och ber om att få bli körd en sväng fastän den e trasig...

*Suck* måste hem o fixa min GT så att den får rulla lite till sommaren...
Jimpa_31
GT-diggare
Inlägg: 89
Blev medlem: ons dec 15, 2004 09:11
Ort: Kopparberg /

Inlägg av Jimpa_31 »

Knacket från en GT behsöver inte vara från ventilerna .. kan komma från vakium pumpen .... Men effter som jag ha en 82a jag med i garaget med 2.2 L motorn så vet jag oxo att det inte bruka sitta vakiumpumparna på dem modellerna ... Men hoppas du hittar en annan GT ,.. FIna bilar :P
Audi Gt Coupe 82
Bild
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Inlägg av JohnOlsson »

japp jag väntar på ett finare exemplar =)
karossen var fin iaf på den, men vad gör det när motorn inte går som den skall?
kan vara den där pumpen som ni skriver också fast jag vågar inte uttala mig om vilket som var fel på den bilen i detta sammanhanget :wink:

iaf jag finns omkring i småland så bara hör av er om ni vill byta mot en lite större bil :lol:
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Det var synd att det var en svart Mi, jag hade lätt kunnat tänka mej att byta om det vart en vit eller röd, men mja svart är väl inte helt rätt...
Skriv svar