Lite otrevligt...

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Lite otrevligt...

Inlägg av Edis »

Jag har ju haft urisen i snart 2 månader och jag har ju fixat hemsida och allt för den. Ni vet ju om mina register och att jag brukar presentera data från dessa ibland. Jag vill ju se till att man inte glömmer bort vad en uris är! :D

Nu har jag dock börjat inse att det finns en del personer ute i landet som är väldigt förvetna och vill att jag sprider registret vidare. Jag har dock sagt nej, för jag vill inte att detta ska komma ut. Jag vill inte riskera att det hamnar i fel händer så att det blir en "shoppinglista" för kriminella element... Urisägarna i min lista vill kanske inte att det sprids heller... Till saken hör att det faktiskt händer att folk blir RIKTIGT sura på mig för detta. Känns inte alls roligt att någon/några som kallar sig entusiaster reagerar på det viset. Kul? Inte alls... :roll:

När det gäller min uris så vill jag hålla priset hemligt, men det finns vissa som är såååå otroligt förvetna så att när inte jag säger priset så ringer de till och med till den före detta ägaren och försöker ta reda på priset! Säljaren säger dock att det är en sak mellan mig och köparen, så det är inte lönt att fler ringer, men jag kan bara inte fatta hur man resonerar när man gör så. Känns lite otrevligt och man funderar ju faktiskt på hur långt folk är beredda att gå... :?

Visst, det är väl trevligt att folk är så intresserade av bilmodellen, men det finns faktiskt gränser...
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Ojj,, Trodde inte sånt där skedde.

Jag tycker definitivt att du ska hålla det där registret för dig själv.
Speciellt om folk håller på sådär..

Undras vad dom kan få ut på att veta hur mkt du köpte bilen för..
Jag förstår ingenting.. :shock:

Urisar finns det alltid att handla om man vill ha en..
Finns det inte i Sverige så får man åka över till Tyskland en sväng,,
Som sagt jag förstår mig inte på det där bråket.. *neutral*
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Oj :shock: det var tråkigt att höra Edis, hoppas dom slutar med det =)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har kommit i kontakt med en massa trevliga personer tack vare mitt register, det är helt fantastiskt. Flera har frågat om de kan få del av det, men respekterar att jag inte släpper ut det. Flera av de har urisar själva, så då förstår de verkligen.

Har varit flera som har skickat mig info och tycker att det är skitkul att någon gör det jag har gjort, så det gör att man bara vill bygga vidare på detta. Eller att sitta och bläddra igenom alla mina biltidningar efter annonser och reportage som jag gjorde nyligen. Det tog tid :roll: :lol:

Jag tror och hoppas att det bara är enstaka personer det handlar om! Det är iallafall inget som i detta läget stoppar mig från att jobba vidare på mitt arkiv 8)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

En liten fråga om ditt stora arkiv gäller det bara urisar? Och du är den enda som får titta på i den, Eller vad är det förslags information, tidigare ägare och sådant eller hur får du ett sådant arkiv? Bara lite nyfiken =)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har samlat på mig info och bilder från annonser m.m. under ett antal år, plus att jag ibland kollar upp statusen på Transportstyrelsen hemsida. Har inte speciellt mycket ägardata, jag är mer intresserad av att veta hur många som finns och om de är i trafik eller inte. Har GT:s och urisar i registret och grundinnehållet i detta är egentligen inte mer än det man hittar på TS hemsida. Men jag fyller på med lite info när jag trillar på den :D

Info från registet kan du hitta här:
http://www.gtcoupe.se/fakta_antal.asp
och här:
http://urquattro.nu/index.php?option=co ... &Itemid=58
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Okej okej vad kul :D
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Borde man inte kunna fråga vägverket lite snällt och så säger dom hur många av en viss modell det finns reggade osv. Eller dom kanske inte har ett så bra system? :lol:

Har massa fyndbörsen, bilsport osv från 90-talet, har sett en del urisar i den. Otroligt att dom såldes för 30-80k svenska då, när dom ändå var "ganska" nya :shock:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Nä men vad fan. Jag blir lite ledsen när jag läser det. Vad tror folk egentligen. Allt jobb bakom detta register och så tror dom du ska ge bort det. Hell no. Jag skulle inte bli speciellt glad om jag hade en uris och om du skulle ge bort info om den som t.ex. vart jag bor och vilka bilar jag har o.s.v.

Och vad fan, att folk ringer till den gamla ägaren för att luska efter priset! Är dom fel i hela huvet! Varför denna nyfikenhet tro??? Jaja sista idioten är inte född än, det är tydligt!

/Bruzze
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

detta låter ju helt sjukt ju!
Die for metal!
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Inlägg: 618
Blev medlem: tor feb 09, 2006 17:41
Ort: Degedala!
Kontakt:

Folk!

Inlägg av Dompers »

Det finna folk till allt.. och detta verkar ju inte vara något undantag... bara o skita i dom(så gott det går), Edis!

Keep on going strong!!!!
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Oj, den här hade jag missat helt! Vad är det med folk?! Så respektlöst! :shock:

Edis, jag hoppas bara att du inte misstog mina nyfikna frågor på Vallåkra som ngt "tjat" och upplevde det som ngt obehagligt! Men en sån fin och ovanlig bil väcker lätt många frågor. :roll: *hehe*
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

Mickel skrev:Borde man inte kunna fråga vägverket lite snällt och så säger dom hur många av en viss modell det finns reggade osv. Eller dom kanske inte har ett så bra system?
Ett problem är att bilarna ofta (framförallt de importerade) är "döpta" till olika saker i regbeviset. Min heter t.ex. helt enkelt "Audi quattro 20v" och den är svensksåld.
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Cerwinski skrev:
Mickel skrev:Borde man inte kunna fråga vägverket lite snällt och så säger dom hur många av en viss modell det finns reggade osv. Eller dom kanske inte har ett så bra system?
Ett problem är att bilarna ofta (framförallt de importerade) är "döpta" till olika saker i regbeviset. Min heter t.ex. helt enkelt "Audi quattro 20v" och den är svensksåld.
Ah, lite tråkigt då.

Som min "Zundap" :lol:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Cerwinski skrev:Ett problem är att bilarna ofta (framförallt de importerade) är "döpta" till olika saker i regbeviset. Min heter t.ex. helt enkelt "Audi quattro 20v" och den är svensksåld.
Ja, det är helt galet...

Bland just 90:orna har jag dessa olika benämningarna (de är svensksålda dessutom!!):
Audi quattro 20 V
Audi quattro 20V
Audi quatro 20 V
Audi qvattro 20 V
Audi quattro 857055
Audi quatro 857055
Audi quattro/857055
Audi qattro 857055

Kul att ha en qvattro :lol:
Skriv svar