Gammel-GT:n... Surt...

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Gammel-GT:n... Surt...

Inlägg av Edis »

Först vill jag passa på att göra reklam för Bilprovningens gratistjänst "Mina fordon" som gör att man kan se gamla protokoll. Vill därefter passa på att varna för tjänsten, det är inte alltid det är så kul att se vad den döljer...

Jag har ju två GT:s, den första köpte jag i juli 2001, körde ca 400mil med den under sommaren, men sedan fick jag en del bekymmer med den som gjorde att den blev stående, vilket den fortfarande gör. Mätarställningen står på 23800mil idag.

Kolla in informationen om 85:an som jag trodde hade gått 23800mil, men detta avslöjar något annat:
Bild
Mätarhuset byttes uppenbarligen strax innan jag köpte bilen och det nämndes inte något om detta när jag köpte den.

Har varit sugen på att dra igång den igen, har köpt bromsar, skivor och lite annat den senaste tiden, men nu är jag bara otroligt besviken.

Visst, det var längesedan, men sådant här mätarfiffel blir jag grymt irriterad och besviken på. Hade jag vetat om att den hade gått närmare 30000mil hade jag inte ens åkt och kollat på den. Nu är det ju en bil för väldigt lite pengar, men det är fasiken ingen ursäkt ändå.

Saknar en bil besiktningsprotokoll ska man uppenbarligen ana oråd.
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Hur fick du fram det? Sitter inne på "mina sidor" nu men har klickat överallt utan att hitta nån besiktningshistorik.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Mickel skrev:Hur fick du fram det? Sitter inne på "mina sidor" nu men har klickat överallt utan att hitta nån besiktningshistorik.
www.bilprovningen.se ?
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Ah, fint. Var inne på transportstyrelsen och snokade :lol:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Misstänkte det :lol:
Skriv svar