Köp av Urquattro

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Köp av Urquattro

Inlägg av slask »

Har kanske fått tag på en urquattro. Så nu skulle jag vilja ha lite tips på vad jag ska ta en lite extra koll på när jag ska kolla på bilen.

Bilen kommer jag i så fall att hämta från finska lappland där den har varit en fd rallybil men nu har den gått ett par år som vanlig gat reg bil.

Denna bil tillhör en av mina släktingars vänner.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hehe, vad man ska kolla på en bil som har varit rallybil, ja du... Jag skulle vilja säga ALLT :wink:

Rost är ruggigt dyrt och tråkigt att åtgärda, delarna är svindyra om de överhuvudtaget går att få tag i längre, så se till så att allt fungerar och att den är komplett.

Mitt råd är att köpa den i vilket skick som helst om du har möjlighet att köpa den till vettigt pris, den lär inte bli billigare iallafall. Sedan beror det ju på vad du är ute efter, ska du bygga en originalare, bygga en sportquattro eller ha den som busbil?
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

den har varit rally bil för ca 10-15år sen. rosten lär inte vara några preblem då den gått i lappland i finland. bilen är som sagt reggad som vanligt fordon idag.
Urquattro85
GT-intresserad
Inlägg: 32
Blev medlem: lör jul 12, 2008 22:24

Brukt urquattro

Inlägg av Urquattro85 »

Girkasse, clutch, turbo, bremserkaliptre bak, håndbrekk, ABS, Tryck bombe, Styring,( Eksosmanifold, denne sprekker og er så å si umilig å få tak i uten sprekker til 10 VT ).
Som Edis sier, sjekk alt du kan.
Les mye om urquattro og sett deg inn i hvordan ting fungerer, slik at du kan teste alt når du prøvekjører bilen.
Det kan bli DYRT... E-Bay kommer til å bli din beste venn.... og lommebokas største fiende...

Lykke til med kjøp av urquattro :-)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

slask skrev:den har varit rally bil för ca 10-15år sen. rosten lär inte vara några preblem då den gått i lappland i finland. bilen är som sagt reggad som vanligt fordon idag.
Bilar kan rosta även om de har rullat i Norrland och en rallybil har ju troligtvis blivit utsatt för ett och annat som kan ha skadat karossen. Det händer ju även den bästa att de kör av och är emot saker och ting.

Vi ser fram emot bilder och info om bilen efter att du har kikat på den! Oavsett om du köper den eller inte!

Vet du vem som har kört den som rallybil?
Skriv svar