enem drömmar

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
cs
GT-intresserad
Inlägg: 24
Blev medlem: tis feb 06, 2007 00:33
Ort: KARLSTAD

enem drömmar

Inlägg av cs »

Hej!Alla glada coupe ägare i dag var jag och hämtade en fin tidig julklapp en L9 kam i från ENEM viserligen bara en hyfsat vass sport kam,men jag tror femman kommer att andas gott vår väder om några lååååååånga månader,föresten ringde jag och beställde lite grejerfrån en dam i Schhweiz i morse får se om det händer något.Hare så brs cs
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

vet du eller någon annan hur pass mycket skillnad den kammen gör på en annars orginal femma?
vad har du för motorkod?
gjort något annat med motorn än?

MVH Phille
cs
GT-intresserad
Inlägg: 24
Blev medlem: tis feb 06, 2007 00:33
Ort: KARLSTAD

enem drömmar

Inlägg av cs »

Hej Phille jag har en hy motor som jag helrenoverar.L9 kammen är den vassaste enem har för hydraliska lyftare.motorn blir bluprintad om ekonomin håller.Tillbaka till kammen den blir något svag i botten men sen drar den i väg,häst krafter o dyligt vet jag inte men det kan ju inte bli sämmre.
Mvh.Christer
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Re: enem drömmar

Inlägg av phille_hbg »

cs skrev:Hej Phille jag har en hy motor som jag helrenoverar.L9 kammen är den vassaste enem har för hydraliska lyftare.motorn blir bluprintad om ekonomin håller.Tillbaka till kammen den blir något svag i botten men sen drar den i väg,häst krafter o dyligt vet jag inte men det kan ju inte bli sämmre.
Mvh.Christer
Trevligt!
lär ju inte direkt gå sämre efter en helrenovering direkt :)
blueprintad innebär att man viktar upp allting och ser till att t.ex. alla kolvarna väger exakt samma, stakarna likaså, mm.. eller?

ja just det! det kommer jag ihåg nu att dom skrev till mig. vet du om det är mycket jobb att bygga om till mekaniska lyftare i dessa motorer? jag har själv också en HY i min.
ja, en sån effektkurva får man väl räkna med när man väljer en lite vassare kam hehe. tror du att man kan få ut upp till 10 hästkrafter mer ifrån en annars orörd motor med endast en annan kam, eller det låter kanske lite som fantasi-siffror?
hur ser kanalerna ut i toppen? kan man gräva mycket i dom, eller det finns inte så mycket gods där inne som stör? jag vet bara att en planing av toppen är inget att tänka på. ventilerna går ju såpass nära kolvarna redan orginal..

MVH Phille
cs
GT-intresserad
Inlägg: 24
Blev medlem: tis feb 06, 2007 00:33
Ort: KARLSTAD

enem drömmar

Inlägg av cs »

HejHar pratat med ENEM som trimat sugmotorer i 35år så kammaxeln är det som ger överlägset mest sprutt för pengarna.mekaninska lyftare vet jag ingenting om tyvär.jag tror det räcker med kamm ock frisk motor samt ett brumm rör.jag sicktar på 150+annars gråter jag.MvhChrister
Skriv svar