Prisskillnad på delar hos olika butiker?

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
oldtimer
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: lör mar 24, 2012 19:08

Prisskillnad på delar hos olika butiker?

Inlägg av oldtimer »

Hej!

Någon som har nån känsla för vilken butik som har bäst priser på delar?

Jag vet att man får vad man betalar för, och biltema har så vitt jag vet något lägre kvalitet på många saker. Därav lägre pris och det behöver inte vara dåligt för det.

Undrar mer på skillnaden mellan typ Mekonomen, micro, Autoeperten, Meca, och ja, några till finns det väl. I detta gäng antar jag att kvaliteten är helt jämförbar, men undrar om det är stor skillnad på priserna?

Tänker mig att saker som vattenpump, kamrem, bromsdelar etc. och andra mer vitala delar kan vara lämpligt att köpa nånstans som är snäppet upp från Biltema.

Nära till hands i Enköping finns Autoeperten och Mekonomen.


Nån som har några synpunkter och erfarenheter?

Vi hörs!

Oldtimer
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Swedol har börjat sälja reservdelar. Dom har nästan bättre utbud än Mekonomen och är lite billigare. Kvaliten är den samma som mekonomen.
Biltema försöker jag undvika så mycket som möjligt gällande slitdelar då dom har oftast en kortare livslängd än lite dyrare delar.
oldtimer
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: lör mar 24, 2012 19:08

Inlägg av oldtimer »

Intressant m Swedol!

Autoexperten känns snäppet dyrare än mekonomen (rätt eller fel?), men frågan är om de har snäppet bättre kvalitet också?

eller använder alla samma leverantörer i vilket fall som helst?
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har iof inte handlat så mycket på autoexperten. Men tycker dom ligger runt samma prisklass som Mekonomen och det jag har köpt där tycker jag håller samma kvalité.

Meca ligger innom samma grupp som Mekonomen och Autoexperten enligt mig dom med. Men dom har lite delar som bla Mekonomen inte har.

Finns Micro enns kvar? Dom kursa väll för ett par årsen?
Skriv svar