Antalet GT kvar

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Antalet GT kvar

Inlägg av Edis »

Jag har ju min lilla Excel-fil med GT-bilar och urquattros m.m. och efter det trevliga reportaget i tidningen Klassiker som finns att köpa nu blev jag lite taggad att kika i Bilregistret igen. Satt måååååånga timmar igårkväll och kom igenom GT-bilarna (inte GT quattro eller urquattro).

Har nu totalt 1708 bilar i registret och av dessa är:
82st i trafik
524st avställda
1102st avregistrerade

Av de avställda har:
46st avställts under 2015/2016
16st avställts under 2014
20st avställts under 2013
27st avställts under 2012

Av de i trafik är det
1st 81:a
9st 82:or
10st 83:or
9st 84:or
20st 85:or
15st 86:or
11st 87:or
7st 88:or

Sååååååååå, de börjar bli sällsynta på vägarna! Det kanske rullar 120-130 GT:s på vägarna. Det hade varit roligt att veta hur skicket är på alla de bilarna som har stått avställda väldigt länge. Är det rosthögar eller riktiga pärlor som står torrt och fint.

Var rädd om era pärlor! :D
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Trevligt med lite fakta om hur många bilar det finns/rullar i landet :D
Bara en liten undring. Hur bär du dig åt för att söka specifik bilmodell i bilregistret? Är det någon betaltjänst eller så?
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

En gång i tiden fanns det en databasfil med bilregistret från 1996 ute på nätet och snurrade, det är den jag har baserat det på, så jag har inte med bilar som försvann ur registret innan det. Importerade bilar efter det är inte heller med, men ibland hittar man de i annonser och då kompletterar jag filen.
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Edis skrev:En gång i tiden fanns det en databasfil med bilregistret från 1996 ute på nätet och snurrade, det är den jag har baserat det på, så jag har inte med bilar som försvann ur registret innan det. Importerade bilar efter det är inte heller med, men ibland hittar man de i annonser och då kompletterar jag filen.
Ahh okej kul att du håller oss lite uppdaterade på dessa bilar iaf *yes* Det är ju alltid roligt med fakta om hur många GTs o Urisar det finns kvar då man sällan ser dessa på vägarna längre.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Inlägg: 618
Blev medlem: tor feb 09, 2006 17:41
Ort: Degedala!
Kontakt:

Trend!

Inlägg av Dompers »

Se där.. bra jobbat, Edis. *yes*
Dock en inte helt oväntad trend.
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

Intressant fakta att få ta del av . Vore verkligen kul att som du skriver veta konditionen på bilarna som stått avställda under en längre tid. Detta är statusen på mina. Min 84 avställd 2008-03-26 står i en lada med motorn på en pall, karossen har faktiskt klarat sig förvånansvärt bra från rost.
88an avställd 2008-02-26. köpte den i oktober 2009 som reservdelsbil till 84an men var för fin för att skrotas. Rostlagning påbörjad men sen kom en amerikanare emellan så ställde undan den.
87an avställd 2007-11-20. Köpte den i December 2009 av den enkla avledningen att den även har drivning på bakhjulen. Stått i samma lada som dom andra två men tog hem den påsken förra året och började laga rost vilket jag trodde skulle gå rätt fort, men som vanligt när det gäller rost hittar man bara mer när man väl börjat. Sen stjäl andra bilar massa tid så jag håller fortfarande på med rosten. siktar på att få köra i sommar.

Får tidningen klassiker i brevlådan, kul att få läsa om en riktigt fin gt, ett bra reportage. Vad hände med bilen dom fixade med i flera nummer för några år sen?
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

Här finns det 5 st som är avställda
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

gt_87 skrev:Här finns det 5 st som är avställda
Lust att sälja en av dem till mig? :)
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Intressant :D En blå GT 85a som syrran har lär vara avställd 11 elr 12 o ska igång snart :D Hyfsat fin men var en besvikelse när vi köpte den men men lite nya delar så går hon ett tag till :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ja min är ju en av dom avställda 87orna. Nästan mer urisar än GTs på alla träffar man åker på.
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jag sitter på 2 avställda.

Köpte tillbaka min -87:a som jag gav upp efter att den inte startade, den startar fortfarande inte och ska genomgå renovering. Taket är riktigt dåligt runt takluckan så det blir troligtvis takbyte och därför köpte jag även en -88:a som reservdelsbil, denna håller jag på att skruva ner i smådelar.

Planen är att kunna ställa på -87:an inom 3-4 år.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jasså, du har köpt tillbaka den? Var det Emil som la vantarna på den ett tag?

Härligt att höra att du är på gång med GT:s igen :D
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jupp den stod hos Emil ett tag. Är kul att vara tillbaka känns som hemma att skruva GT :)
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Skriv svar