Försäkring?

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Försäkring?

Inlägg av Christian_J »

Hejsan!

Vad har ni för försäkring på era GTs, och vad pröjsar ni? Själv hade jag trafik, men ville efter renoveringen ha helförsäkring och det är minst sagt olika bud ifrån bolagen. De flesta jag pratade med ville ha ~10000:- per år, värst var Folksam som jag haft bilförsäkring hos i snart 10år. Det skulle ha 12500:- och krävde en besiktning som var tvungen att utföras i Farsta. Slutade med en försäkring ifrån Trygg Hansa för 4022:- (helår helförsäkring, 3000:- i självrisk - inga larm och inga hjullåskrav). Nästa år är bilen 20år, då kan man kanske lyckas teckna en hos Bilsport och MC för ~1500:- per år, men då är kraven huvudströmbrytare och brandsläckare - känns som vettiga krav på en äldre bil. :roll:

mvh

/Christian

Åhhh, jag e så trött - har varit med tjejens lillebror och hans polare på Dreamhack hela helgen... :wink:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har min hos Trygg-Hansa också, kostar mig 2964kr för en helförsäkring med låg självrisk, viltskadeeliminering och annat. Max 1000mil om året, kör ju bara med den när det är fint väder :lol:

De var hur smidiga som helst att ha med att göra när jag fick inbrott i bilen så jag är mycket nöjd med dem. :D
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Det var kul å höra att de var bra att ha att göra med! 2964:-, det är ju riktigt billigt. Själv är jag helnöjd med 4022:-, men jag bor ju i Södertälje och det är väl inte bästa stället i landet att parkera på om man vill behålla bilen... :?

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag hade haft Länsförsäkringar 12 år utan att behöva utnyttja försäkringen, men så hoppade jag över till TH för det var otroligt mycket bättre priser och villkoren var bättre... Sjukt nog så gick det två månader hos TH så var jag tvungen att utnyttja försäkringen för första gången... :oops:

Men det gick snabbt och smidigt och jag fick allt rimligt ersatt! Trevlig skadereglerare som var väldigt bilintresserad!
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Jag har Folksam trafikförsäkring betalar 5844:- år, 1000 mil. Är själv under 25 år bor på landet. Om bonus på skadefria år existerar har jag ett år. Eftersom jag har billigare i år än förra.
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: ons jun 01, 2005 14:07
Ort: V

Inlägg av Cippi »

Kolla verkilgen runt med alla bolag när ni ska försäkra för det är sån stor skillnad på vad dom ska ha. Hittar ni nåt billigt så skriv över bilen på nån släktning i en vecka och byt sen igen för man tjänar mycket på det. Att det sen blir många ägare på bilen spelar knappast nån roll på våra gamla bilar tycker jag. *yea*
Det gäller att inte låta sig sugas på pengar.
Audi 80 Quattro '87 1,9E Gryyymt drag...
XC 70 '98
Avverkade: Vit GT '88, Svart GT '86.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Har man trafikförsäkring som man vill byta räcker det att ställa av bilen över natten. Gjorde så själv i förra veckan. Ställ av bilen, teckna ny försäkring from med morgondagen, vänta tills nästa dag. Kolla med det gamla bolaget så att de annulerat försäkringen, ställ på igen! Inte för att det gamla bolaget tycker det är kul och är trevliga i telefon, men det fungerar... 8)

mvh

/Christian

NSX: Kolla verkligen med några andra, tror du blir blåst på pengar som du kunde lägga GT grejor istället... :shock:
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Christian_J jag tror också dom blåser mig, men alla under 25 år har svindyr förskäkring.. Dom flesta brukar skriva deras bil på deras föräldrar. Men jag ville samtidigt bygga upp min bonus. Men så här i efterhand kanske det inte känns så jättelönt. Har ingen aning vad bonusen ger.
Vet ej hur det är nu om man ska byta försäkringsbolag avtals tiden är ett år.

Angående Bilsport och MC för ~1500:- per år Kan alla som har en bil äldre än 20 år teckna den? bara huvudströmbrytare och brandsläckare finns eller har dom fler krav?

Någon som har något bra tips på billiga försäkringar? Har provat ringa Trygg hansa men priset skillde knappt nånting.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ska man entusiastförsäkra bilen så brukar det vara fler villkor. Max 1000 mil, inte använda bilen som bruksbil utan bara ta den typ till jobbet för att visa kompisarna någon gång plus att man behöver skicka in regnumret på sin vanliga bruksbil. Du måste ha en bil till med andra ord... Måste även ha bilen i garage...

Så har det varit med de försäkringarna jag har haft iaf.
Skriv svar