försäkringar

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

försäkringar

Inlägg av stofe »

Vilken är den billigaste för dom under 25.... vill ju ha ut gt:n på vägarna....
lekte lite men vakum burken hoppa av så efter lite sökande så hittade vi felet och körde hem... men den måste ut på vägen snarast...
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jag ringde runt till "typ alla" bolag och trygghansa blev billigast för mig, hör med dem först. Men ring runt, det brukar löna sig! Tänk på att det där med att "ingen under 25 kommer att köra bilen" vilkoret de brukar ha ofta exkluderar försäkringstagaren. Vill minnas att min polare hade det vilkoret på en bil när han var 21 eller så och sparade massor av pengar. Som referens så kostar min GT 4066:- per år helförsäkring men Edis kom undan med under 3000:- hos samma bolag, så det beror väl lite på var man bor också.

Lycka till och hoppas att du kan lägga fler slantar på bilen än på försäkringen! :D

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag fick min nya premie för nästa år och den är på 2802kr hos TH (max 1000mil) :D
Coupén -89:an kostar mig runt 3200kr
850:n kostar mig 3700kr (max 2000mil)

Jag tycker dessa priser är helt OK. Jag har läst en massa skit om TH på nätet om strul när det har hänt något, men de skötte det väldigt snyggt efter att jag fick inbrott i GT:n.

Är man under 25 däremot får man tyvärr räkna med skyhöga premier. Det är faktiskt riktigt tråkigt... Jag tycker det är sjukt att behöva betala upp till 10papp i försäkring, speciellt om bilen inte är värd mer än 15... :?
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

....

Inlägg av stofe »

Tack då men man får vel leta då då....

de skulle vara gratis!!!!

Ha en rolig fortsättning på sommaren...
Skriv svar