Har varit i kontakt med en trevlig kille på Vägverket och fick reda på att det totalt finns 894 st reggade Audi Coupé GT varav 569 st är avställda.
Nu vet jag att det alltid finns bilar som är reggade med felstavningar och annat, men det ger säkert en fingervisning...
Då kanske man har 1 av 325 rullandes
Man kan beställa mer info om varje bil, men det kostar några tusenlappar och det är jag inte sugen på att betala för i dagsläget.
Jag vet inte om jag vågar fråga killen på VV mer för han har varit jätteschysst med diverse frågor jag har haft, man ska inte "överutnyttja" trevliga resurser. Jag kan testa att maila honom om det om några månader.
Jag har inte fått svar från Audi ännu, i torsdags fick jag dock ett mail om att min fråga hade vidarebefordrats till deras försäljningsavdelning
Jag har fått tag i en lista med regnummer på alla GT:s som fanns i mitten på 90-talet och jag sitter och kollar den jämfört med VV. Det tar en stund om man säger så...
Jag har kollat 475 av 1804 hittills... Surt att man bara kan kolla en bil var 30 sekund... Jag kör detta lite då och då och matar in lite fakta i ett Excelark, jag kommer att få fram lite intressant statistik av detta.
Av 475 kollade hittills är 38% avreggade/skrotade och 43 är avställda... Kommer att visa lite kul siffror om någon vecka, för det lär ta en stund
Bra initiativ Edis
Ska bli intressant att se resultatet.
Har sett 4-5 stycken bara här i denna lilla hålan jag bor i. Det är ganska bra med tanke på invånarantalet (18000 i kommunen och 7000+ i byn)
Ska släppa ut lite mer statistik snart, men här är lite info:
Av de 1804 jag har i min lista finns det:
84 quattro (tror dock att 16 av de är urisar)
1047 med taklucka
300 i trafik
721 avställda
304 Gråa
286 Röda
280 Vita
209 Svarta
Det är lite mer bilar än vad jag fick reda på från Bilregistret i somras, men det beror säkerligen på att registret är FULLT av felstavningar. Tror att jag har fångat upp de flesta.
Senast redigerad av 1 Edis, redigerad totalt 0 gånger.