Verktygsskåp

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Verktygsskåp

Inlägg av Edis »

Vem vill inte ha ett gigantiskt SnapOn-skåp fullproppat med verktyg i garaget? Varje gång man ser American Hotrods så ökar begäret och drömbilden av det ultimata garaget blir bara tydligare och tydligare :lol:

Nåja, jag har tänkt att köpa mig ett sådant här så småningom:
http://clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=19247210
Har sett någon som hade åkt runt lite överallt och jämfört lite billigare skåp och detta var visst stabilt och bra i den prisklassen.

Hursomhelst så dök det upp reklam från Rusta häromdagen där de sålde en röd variant för nästan 1000kr, tänkte köpt mig ett sådant om det visade sig vara stabilt, men när jag kom dit så hade de inget uppackat så jag struntade i det. Bara några dagar senare kom det ett nytt reklamblad och denna gången skulle de bara ha 600 spänn! Då kunde jag inte låta bli att köpa det "osett" (försökte känna och klämma i en halvöppen kartong) för det blir perfekt att ha i "hobbyrummet" i ladugården för att inhysa lite specialverktyg som brukar vara utspridda lite överallt annars.

Jag blev faktiskt positivt överraskad, även om det inte är världens mest stabila bygge, men det är lätt värt pengarna och gör sig bra var det än står *yes* :D

Här är några bilder:
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

fan va gött! hade jag haft 600 hade ja inte tvekat alltså,, ser fint ut *yes*
Die for metal!
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Det lät faktiskt grymt billigt Edis !!!
Jag sköpte mig ett verktygsskåp på Jula i höstas tyckte det va skapligt billigt.
Gav 1795:- vad ett erbjudande då ord.pris va 2495:- ser nästan lika dant ut som ditt är grymt nöjd med det *yes*
Bild
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det där är nog mycket mer rejält och är säkert större också, var ju helt klart ett bra pris på det också. Perfekt med lådor ända ner :D

Jag ska försöka fixa några tunna gummimattor att lägga i botten på lådorna så att inte verktygen glider runt för mycket, ska se om det finns något lämpligt någonstans.
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Hade tänkt ha gummimattor i skåpet med letade överallt när jag köpte skåpen
hittade inget så när jag kom hem och packade upp grejorna så låg det gummimattor i alla lådor,så det va tur att jag inte hittade några då *hehe*
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Haha, vilken tur :lol:

Fast även om du hade hittat de i onödan så hade du haft en spekulant på dem nu :lol:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Denna har jag formskurit till bagaget på CR-V:n, den skulle nog funka!

http://www.biltema.se/products/product. ... emId=76374
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Jag har ett sånt stort rött Tengtools skåp på jobbet, det är asbra, allt man behöver finns verkligen, om man är bilmek, kostade 29 tusen och lätt värt pengarna, dock kan det ifrågasättas om man är hemmapulare!

Allt finns dock inte när jag behöver det, använder en annan sorts verktyg oftare i mitt yrke, typ slägga och skärbrännare som ej fanns ens som tillval till skåpet :P
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

bruzze skrev:Denna har jag formskurit till bagaget på CR-V:n, den skulle nog funka!

http://www.biltema.se/products/product. ... emId=76374
Aaaaah, mycket bra tips *yes*

Thanx :D
Jimmen skrev:Jag har ett sånt stort rött Tengtools skåp på jobbet, det är asbra, allt man behöver finns verkligen, om man är bilmek, kostade 29 tusen och lätt värt pengarna, dock kan det ifrågasättas om man är hemmapulare!

Allt finns dock inte när jag behöver det, använder en annan sorts verktyg oftare i mitt yrke, typ slägga och skärbrännare som ej fanns ens som tillval till skåpet :P
Men för så mycket pengar ingår väl verktyg också får vi hoppas :lol:

Verktyg kostar pengar som tusan, men jag har köpt en himla massa verktyg på Biltema och deras prylar med 10 års garanti är faktiskt riktigt prisvärda! Jag har en regel som jag alltid följer, går jag in på Biltema så ska jag alltid köpa ett verktyg när jag ändå är där. Har kört det under några år och med tanke på hur ofta jag har varit där, så kan jag säga att det blir värre och värre att hitta ett verktyg som jag inte har :lol:

Hade man köpt ett verktygsskåp för 29000kr så hade man nog ställt det i vardagsrummet och putsat med silverputs på verktygen på kvällarna :lol:
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Hehe jo jag kan ju tillägga att det är proppfullt med verktyg! Ett plus med detta kompletta verktygsskåp *säkert många andra också* är att alla verktyg ligger i formgjutna hårdplastlådor, så det är dessutom näst intill omöjligt att utan skapligt våld lägga verktygen fel...

Precis det är verktygen som är det dyra... Angående puts av det så kan jag ju säga att det fått nåra bucklor med tiden men alla verktyg torkas av innan dom läggs tillbaka, sen torkar jag av skåpet lite då och då också för av nån konstig anledning är det ofta fullt med svarta fingeravtryck och annat!

Med den kvaliten som är på verktygen i skåpet för 29000 så får man väl säga att det är en långtidsinvestering, det är ju på väldigt många "kompletta" skåp livstidsgaranti på verktyg om man behandlar dom med någorlunda gott omdöme, ej 4 meter rör på lilla spärrskaftet osv! Jag har lyckats ha sönder ett par saker och några andra har fått fötter så det är dags för inventering och beställa hem nya snart :D
Skriv svar