=Clarken,Mar 13 2008, 07:44 PM
Saxat från AUTOPOWER » FORUM.
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=192740
Det handlar vad jag förstår om ägaren till http://www.autoeliten.se/
Quoten är lätt omarrangerad så mailen hamnade i kronologisk ordning.http://upload.hellebjork.se/files/autoeliten.rarOriginally Posted by Dawwe
För att göra en kort historia kortare: Jag behöver hjälp med att lossa totalt 6 bultar på min vinterbil (4 st insex som håller bromsokshållaren, samt 2 bultar som håller dämparen).
Har dels ringt runt samt även mailat för att få prisuppgift, de flesta har gett mig ett pris.
Nedan kan ni se mailkonversationen med [LÄNK]
Vad kan man säga, till råga på allt är det ägaren som skriver...*d*ot...
----- Original Message -----
From: <david>
To: <elie>
Subject: Inlämning av bilen
Bilmärke: VW
Årsmodell: 1996
REG NR: DNM171
Kontaktperson: David Illés
Telefon:
E-post: david@xxxxxxxx.se
Meddelande: Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att lossa/byta totalt 6 bultar (har köpt nya
original bultar redan). Bultarna är de nedre bultarna som håller bakre
dämparen (1 lång bult med mutter, sexkants) samt insex bultarna som håller
bromsokshållaren (2 per sida). Har försökt att lossa en av dessa
insexbultar men gick bet då den satt hårt o blev dessutom runddragen. Den
runddragna bulten sitter "längs ner" lätt åtkomligt. Önskar få en fast
prisuppgift för byte av dessa bultar, önskar att de nya bultarna monteras
"löst" då jag skall byta skivor/belägg/lager.
Mvh David
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Elie Salibi [mailto:elie@autoeliten.se]
Till: David Illes
Ämne: Re: Inlämning av bilen
DET KOSTAR 6000 SEK
From: "David Illes" <david>
To: "Elie Salibi" <elie>
Subject: SV: Inlämning av bilen
Oj...menar du verkligen 6000? För de pengarna får man ju bytt till nya
skivor/belägg samt hjullager runt om...Eller du skrev fel o det skulle va
600?
Mvh David
6,000 SEK SEX TUSEN SVENSKA KRONOR... MED ANDRA ORD... DET ÄR SVÅR ATT KRIGA MED KIKARE... DU MÅSTE LÄMNA BILEN.. SEN GÖR VI JOBBET SEN FÅR DU BETALA DEN TIDEN DET TOG ATT GÖRA JOBBET + MATERIAL...ELLER ... KOLLA ANNAN VERKSTAD.... MVH BIN LADEN
Suck, har aldrig hört maken till arrogant svar...
Det är precis så här ni skaffar er kunder...NOT. Föreslår att istället för spydiga svar att ni avböjer vänligt...Finns precis som du säger mängder med verkstäder där man får ett trevligt bemötande. Nu vet jag iaf vilken verkstad jag inte skall rekommendera någon öht.
Å DU VILL ALLTSÅ ATT VI MEKAR GRATIS DIN BIL FÖR ATT DU ÄR GRATIS KUND SOM SKA REKOMENDERA GRATIS KUND... MEN HALLÅ VEM SKA BETALA HYRAN ..SKATTER LÖNER ...ÄR DET DU MED BILLIGA GRATIS JOBBEN...ELLER SKA JAG TA BETALT I NATURA KANSKE... VAD HAR DU ATT ERBJUDA... KAN DU MÅLA GRATIS MITT HUS.. DÅ SKA JAG REKOMENDERA MIN GRANNE ATT piiiiip DIG & HELA DIN DJÄVLA SLÄCKT GRATIS
DU ÄR EN DJÄVLA PSYKFALL EN AV MÅNGA SOM JAG HAR FÅTT UTSTÅ I 21 ÅR.. TROR DU ATT DET ÄR BARA DU SOM FRÅGAR IDIOTISKA FRÅGOR..SÅ SOM DU VILL ÅKA MED LÖSA BULTAR & BYTA SKIVOR & BELÄGG & HJULLAGER SEN...HA HA HA...TROR DU ATT DU KAN GÖRA DET HUR I HELVETE VÅGAR VI SKICKA I VÄG DIG MED LÖSA SKUVAR IDIOT...... DU HAR EN LÖS SKRUV I HUVUDET...... SEN HOTAR MED DET ELLER DET ANDRA.. & SEN SKYLLER PÅ RAS...MED MERA.. DU ÄR LOOSER ELLER LOOOOOOOOOOOOOSER SOM VILL LEVA GRATIS PÅ ANDRA...MED ANDRA ORD HORA...
piiiiip DIG piiiiip DIN FAMILJ ..
Ditt om möjligt ännu spydigare mail är egentligen inte ens värt att besvaras...
Det enda jag frågade om var en fast prisuppgift...
Hade du haft det minsta vett i skallen skulle du svarat: "Dessvärre kan jag inte lämna dig en fast prisuppgift. Vi debiterar XXX kr/timme, jag uppskattar tidsåtgången till ca X timmar". Att lossa dessa bultar är ju ingen rocket-since precis, lite värme gör nog susen. Anledningen till att jag mailade er var att ni verkade seriösa men oj vad jag bedrog mig...Tacka vet jag verkstäder som drivs av svenskar där man får ett rakt o tydligt svar
http://upload.hellebjork.se/files/autoeliten2.rar
Sveriges otrevligaste verkstad!
Sveriges otrevligaste verkstad!
Vet inte hur mycket busrigningar och mail det ligger bakam detta men kul är det iallafall!
Jag jobbade på Shell i Kisa i min ungdom och fan vilken bra relation vi hade till våra kunder! Så som dessa typer håller på gör ju bara att fler vill jävlas med dom. Man ska alltid smörja kunderna men vara lite smågrym mot leverantörer. Speciellt om dom inte sköter sig! Vi svenskar är lite för snälla för att hålla levarantörer kort.
Edit: Insåg också att min post blev lite rörig. Det är inte alltid bra att skriva som man tänker
Jag Jojjan-anpassade den lite.
Edit: Insåg också att min post blev lite rörig. Det är inte alltid bra att skriva som man tänker

Senast redigerad av 3 bruzze, redigerad totalt 0 gång.