GT goes moviestar!

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
anteman
GT-diggare

GT goes moviestar!

Inlägg av anteman »

Tjosan hoppsan !

Kan ni gissa vad som hände mig förra onsdagen ?

Jag jobbar som elektriker och var på väg till ett bygge som jag var på för tillfället. Fick slut material så jag hade hämtat några grejer från firman som jag behövde.

Anyway...

Telefonen ringer, jag svarar och en exalterad kvinna säger följande:

Jag: - ante

Lena: - Hejsan ante! Lena från SVT här! Jag fick syn på bilen du kör som står utanför eran firma ! Det är nämligen så att vi håller på att filma sista avsnittet från tv-serien om kommisarie Höök här i luleå, och vi är ute efter en bil precis som din. Det är nämligen så att vi har filmat min sons GT förut som var precis samma färg som din, men innan vi hann börja filma sista avsnittet så hade han sålt den tyvärr, så vi undrar om vi får låna din GT under några timmar för att vara med i sista avsnittet!

Jag: - ehhh... vad ska ni ha den till? Ska den köras eller ska den bara stå still eller vad?

Lena: - Nej då inte ska den köras, den ska stå still i en scen bara där en av skådespelarna ska ha en replik om den.

Jag: - Se där se där... jorå för fan, varför inte ! Nog går det bra !

Lena: - Perfekt ! Jag har letat som en galning efter en precis likadan, och nu när jag är på jobbet och på väg att äta lunch så ser jag din bil helt plötsligt !

Sedan bestämdes mötesplats, tid osv osv. Först trodde jag ju att det var ett skämt eftersom en sådan sak verkar ju lite smått otroligt, men sedan fick jag reda på att allting stämde. Hon mötte upp mig efter arbetsdagens slut och sedan for vi till inspelningsplatsen, där det stog massor med långtradare med kameror och dyl + att jag fick träffa skådespelarna och regissören som för övrigt var den som tog hand om mina bilnycklar osv.
Sedan trodde ju jag att jag skulle stanna där till inspelnignarna var slut, men jag fick låna en splitter ny bil att köra hem med så ja kunde komma och hämta den senare på kvällen igen (bor i piteå och jobbar i luleå så jag pendlar varje dag).

Sagt och gjort, senare på kvällen så ringde dom och sa att dom hade spelat in färdigt med bilen och att jag kunde hämta den precis då jag ville. Så jag brände iväg i mer än lovlig hastighet och hämta den. Den stog snyggt parkerad på en gräsmatta precis bredvid inspelningsplatsen, och helt utan skråmor eller dylikt : )

Bild tagen precis då jag hämtade den (mobilkamera):

Bild

Tagen i Piteå samma kväll:

Bild

Den enda egentliga nackdelen var att det var spöregn JUST den dagen ens bil ska vara med på film :( skulle betydligt hellre att dom filma den i solsken där den skulle komma bättre till sin rätt, men vädret kan man ju inte styra över direkt : P

Må vara däremot att Höök inte är den bästa tv-serie som producerats, jag har inte ens följt den om jag ska vara ärlig ! xD Men det här är ändå en kul grej för mig som GT-ägare. Jag vet inte hur dom skulle filma den osv, men ser ni avsnitt 10 av komisarie Höök och ni ser en zermattsilvermetallic GT i någon av scenerna så är det min pärla ! :D

- over and out -

/ant
Rock on !
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fasiken vad coolt, man får gratulera *yes*

Sådant här gillar vi :D
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker

Inlägg av Cerwinski »

Klart kul grej :) Du får lägga upp den på http://www.imcdb.org/
Användarvisningsbild
anteman
GT-diggare

Inlägg av anteman »

hehe mjo får väll göra det Cerwinski ^^

btw så ska jag göra en tråd om min GT medans jag har haft den här framöver.. ska leta reda på lite bilder osv först så jag kan berätta "my story so far" : ) .. för den är faktiskt köpt av en snubbe här på forumet för 1½ år sen ungefär : )
Rock on !
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Kontakt:

Film!

Inlägg av Dompers »

FRÄNT SOM ATTAN!!! *yes*
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
Skriv svar