chippning av en s4?

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:okej, jag mailade en annan kille som hade skrivit på blocket att med dom chipen han sålde visade den digitala mätaren i bilen 2,3 i hans bil när den var chippad, och då skrev jag och fråga hur det kunde ge så mycket i hästar när den inte laddar så mycket mer, men då trodde han att min bil redan var chippad :: men jag ska nog beställa från high tuning på mån, men undrar hur jag kan kolla om den e chippad? och vart sitter styr boxen? e som sagt ganska ny på detta med turbo bilar :P sen undara jag om man ska sattsa på 3" downpipe racekat och 3" fast jag vill ha en relativt tyst bil, vill att den ska vara lite diskret :wink:

mvh christian "stork3n" stork
Tror min s4 laddade 0.8 original. så allt upp till 1,4 absolut max 1.5 är ok.
Du ser det lättast genom att kopla in vagcom till diag utaget o klicka på miotor då ser du om den är trimmad eller inte. står det i texten tx abt, mtm eller ngt annat tuning bolag så är den trimmad.

Öppnar du boxen sår ser du det på ettiketterna på chippen.

boxen sitter på passagerarsidan har ja för mig framför fötterna.

3" downpipe är inte helt fel, ev en metall katt.
den blir mkt tyst om du behåller allt från kat bakåt.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

hm, så min kanske e trimmad? ska kolla i boxen på ettiketen :wink:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

orginal eller trim?

Bild
vet inte om jag lnäppt på rätt chip men dom här va dom ända som inte var fast lödda :P
Bild

och så vi vet på ett ungefär var dom sitter :P
Bild ::
skulle vara väldigt tacksam för svar :lol:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

zlobo skrev:det e skit lätt o byta... gikturbo har ett mycket bra chipp.. annars så kan ja fixa ett hoss mmt åt dig kanske
va är det för sorts chip då? e det både tänding och ladd? och hur mycket? :roll:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

jag provade söka på nummerna på chipen och fick då fram en sida med massvis med nummer och dylikt och där stog nummeret med och det stog borsch framför, börjar tra att den e org :P
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Säljer inte Powerchip billiga trimchip. Chippat och klart på bilen.
Tror Jurgen chippade syrrans gubbes Multivan TDI.

http://powerchip.se/
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:
zlobo skrev:det e skit lätt o byta... gikturbo har ett mycket bra chipp.. annars så kan ja fixa ett hoss mmt åt dig kanske
va är det för sorts chip då? e det både tänding och ladd? och hur mycket? :roll:
de chippen som du har där är standard...

mmt kan anpassa det för din bil.. tippar på ca 295-300hk

295 står det på gikturbo sida
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

zlobo skrev:
stork3n skrev: va är det för sorts chip då? e det både tänding och ladd? och hur mycket? :roll:
de chippen som du har där är standard...

mmt kan anpassa det för din bil.. tippar på ca 295-300hk

295 står det på gikturbo sida
okej, vad går det på då ungefä`R? och vad menar du med att anpassa?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:
zlobo skrev: de chippen som du har där är standard...

mmt kan anpassa det för din bil.. tippar på ca 295-300hk

295 står det på gikturbo sida
okej, vad går det på då ungefä`R? och vad menar du med att anpassa?
vet ej vad han tar just nu tror det är mellan 3000-3500
han kan mappa itt original sput tx om du vill etanol konventera, eller sätta dit annan turbo etc.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

jo zlobo , jag måste alltså byta både lamell och tryckplatta? :roll:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

zlobo skulle du kunna skicka in länk från dalhems på tryck platta lamell eller en komplett sats, så jag bara kan beställa :lol:
skulle vara himlans snällt :roll:
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

tor inte dahlems har.. och om de skulle ha så är det dyrare där än usa..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

är det nån här som vet vilka turbo agg som passar på audi s4, downpipe och grenrör ska ev byggas om skull då vilja veta vilka turbosar som passar? kommer över vattenskärar maskin lätt så inga problem med flänsar :P
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

allt passar i så fall... frågan är om du vill rasa din motor eller låta den leva.. i vilket fall som häslst så passar rs2 agregatet rakt av sen kan man köra med garret o de har många olika modeller även 26/27 agg .. skulle rekomendera att du kör orig på orig grenrör downpipe . skall du ha ett annat agregat så e det nytt grenrör o downpipe som gäller.. o sen max 350hk utan att göra ngt åt bottendelen.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

okok, ska montera en stor frontmonterad ic :P sen får jag väl fixa botten först :P ska man ha kullagrad eller inte? :lol:
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:okok, ska montera en stor frontmonterad ic :P sen får jag väl fixa botten först :P ska man ha kullagrad eller inte? :lol:
enligt mitt tycke så är det *yes* me kulagrat.

Det finns så mkt o välja på just nu om man skall ha turbo..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

hej hej, nu e det så att min hallgivare har gått sönder i s4, och den sitter i något som liknar en tändfördelare, men är dock inte en sån, vart får man tag på en ny ? *yea*
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

kolla på skroten elle hos nån bil-elektriker elle hos vag.
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

har bytt hallgivarn, var dock inte det problemet, för nu startar den jämt när den e kall, men inte när den e varm, va e det för fel?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

kolla sladden till temp givaren. bak på toppen..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar