Problem med bil byte

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
AudiArt
GT-fanatiker

Problem med bil byte

Inlägg av AudiArt »

Tjena alla gt-aner. Har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med

Jag bytte en passat mot en volvo 764a...
Jag berättade det jag visste om passaten (ingen fin bil) och volvon såg okey ut. Passaten var topprenoverad på verkstad och kvitto fanns. Servooljan var bäcksvart. Vilket jag helt enkelt sa att han skulle byta.. Första som händer när jag åkter därifrån i volvon är att jag märker att automat lådan slår i växlarna (provkörde inte volvon) och jag byter olja.
Blev inte bättre. Sen känns motorn "tung" dvs den rör inte på sig så mycket. Aja tänker jag.. Jag blev väll lite halv lurad då. Han sa inte så mycket.

Under första natten så rasar volvon rejält...!! Kolvras och ett överfall till vevaxeln lossnar. OCH lådan pajar.. :: Och jag gasade inte :!:

Nu en vecka senare är bilen på fötterna igen och det har kostat en hel del att fixa en utbytes motor... Men förra ägaren tror inte på mig och påstår att jag "täcker" felen på passaten som var följande.
*servopump paj (kunde vart oljan)
*Kylning :?
*Värmepaketet (sa jag tydligt) *neutral*

Nu mejlar han mig och säger att jag blåste han och att han vill snacka med mig för att han vet var mitt garage ligger.. Känner mig duktigt blåst av han att jag gick på hans fina fint...
Bilarnas värde är:
Passaten : ca 6.000kr (När vi bytte)
Volvon: ca 7.500kr (När vi bytte)
Vi la inget i mellan och det var han som hade annonsen

Vad ska man göra.. Anmäla han för hot? Eller?

Tackar för svar :?
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

anfall är bästa försvar, ta hans garage först...
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Han bor i årsta havsbad och har inget garage. Passaten ska tydligen vara skrotad men när jag slår på nummret så är det fortfarande en helt vanlig påställd passat.

Hatar problem... HATAR.. Gör att jag bara vill ge upp och sluta köpa/sälja/byta bilar..
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

Jimmen skrev:anfall är bästa försvar, ta hans garage först...
står helt på din sida, e det så att du vill ha hjälp audiart, så säg till, jag e ju inte stark men jag e fan inte uthållig heller :P
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Våld löser inget sådant här... Jag vill inte ha några sådana diskussioner här! ::

Det verkar ju som att Ni båda har haft otur med bilarna och det BORDE gå att diskutera saken. Bilaffärer i den prisklassen brukar väl knappast resultera i att man får en pärla och om man måste ju kolla upp vad det är för något man köper. Man kan ju knappast räkna med garanti på en sådan bil.
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

Edis skrev:Våld löser inget sådant här... Jag vill inte ha några sådana diskussioner här! ::

Det verkar ju som att Ni båda har haft otur med bilarna och det BORDE gå att diskutera saken. Bilaffärer i den prisklassen brukar väl knappast resultera i att man får en pärla och om man måste ju kolla upp vad det är för något man köper. Man kan ju knappast räkna med garanti på en sådan bil.
jag bara skämta edis, våld löser aldrig nånting, det kan bara känns rätt när man e riktigt arg...
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Ta kontakt med en konsumentvägledare i kommunen du bor i så får du veta vad lagen säger om bilköpet/bilbytet.
Oftast är ju privatköp av bil "i befintligt skick".
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Tänker inte använda våld. Har haft nog av sånt i min uppväxt

Men undrar vad han förväntar sig av bilen.. :: Att den ska vara felfri?
Fan bilen hade gått 40.000mil. Motorn var från en 94a och hade gått 13.000. Lådan från en 91a med +20.000mil.. Allt detta visste han om.

Jag ska ringa till vägledaren imorgon. Men allt blir så jävla tungt när han håller på att tjafsa. Fattar inte hans problem..
OM han säger att jag ska betala hans ras så ber jag han betala mit..
(tur att man hade en 780 bertone låda och en motor från en 765a 88 liggande annars hade det blivit DYRT)
Fegis
GT-fanatiker

Inlägg av Fegis »

säg nu inte att du hade motor o det hemma så han får betala extra om det blir så att ni får betala varandras reparationer ;)
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Fegis skrev:säg nu inte att du hade motor o det hemma så han får betala extra om det blir så att ni får betala varandras reparationer ;)
Nej nej han ska betala volvos offert sådana fall :lol: 36.600kr.. *yes*
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Han avböjde på betalning :: Men han påstår fortfarande att jag blåst han.. ::
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

jag hade bara varit jävligt dryg o sagt : jag har inte blåst dig, du stog ivägen när jag andades..
Audi GT Quattro -85
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

NipO skrev:jag hade bara varit jävligt dryg o sagt : jag har inte blåst dig, du stog ivägen när jag andades..
HAHAHAHAHAHAH
Next time :lol:
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

den hade säkerligen gått hem annars :lol: hatar sånt där folk :evil:
Audi GT Quattro -85
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Bilen är såld till Norsborg. Och funkar hur bra som helst :!: :!: