Jag bytte en passat mot en volvo 764a...
Jag berättade det jag visste om passaten (ingen fin bil) och volvon såg okey ut. Passaten var topprenoverad på verkstad och kvitto fanns. Servooljan var bäcksvart. Vilket jag helt enkelt sa att han skulle byta.. Första som händer när jag åkter därifrån i volvon är att jag märker att automat lådan slår i växlarna (provkörde inte volvon) och jag byter olja.
Blev inte bättre. Sen känns motorn "tung" dvs den rör inte på sig så mycket. Aja tänker jag.. Jag blev väll lite halv lurad då. Han sa inte så mycket.
Under första natten så rasar volvon rejält...!! Kolvras och ett överfall till vevaxeln lossnar. OCH lådan pajar..

Nu en vecka senare är bilen på fötterna igen och det har kostat en hel del att fixa en utbytes motor... Men förra ägaren tror inte på mig och påstår att jag "täcker" felen på passaten som var följande.
*servopump paj (kunde vart oljan)
*Kylning

*Värmepaketet (sa jag tydligt)

Nu mejlar han mig och säger att jag blåste han och att han vill snacka med mig för att han vet var mitt garage ligger.. Känner mig duktigt blåst av han att jag gick på hans fina fint...
Bilarnas värde är:
Passaten : ca 6.000kr (När vi bytte)
Volvon: ca 7.500kr (När vi bytte)
Vi la inget i mellan och det var han som hade annonsen
Vad ska man göra.. Anmäla han för hot? Eller?
Tackar för svar