Dropp i ögat

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Dropp i ögat

Inlägg av bruzze »

Jag låg under min morsas Passat i söndags. Jag bytte typ alla bromsledningar. När jag tittade upp mot lastavkänningsventilen där jag lossat alla ledningar så fick jag en droppe bromsvätska i högra ögat. Inte det skönaste jag gjort! Det sved som aset! Sprang in och slängde mig i duschkabinen och spolade ögat hur länge som helst medans sambon ringde sjukvårdupplysningen. Dom ringde ögonkliniken som ringde giftcentralen. Giftcentralen undrade vilket märke det var på bromsvätskan och om det var vätska eller olja... :( :?: Den har väl varit i sedan förra servicen på 90-talet så det är lite svårt att veta!

Det enda var att spola tills det inte kändes mera, och så lika lång tid till och om det blev iriterat skulle jag åka in till akuten. Det kändes inget mera så det var bara att fortsätta att byta rör. Denna gång med skyddsbrillorna på!

Var försiktiga!

Bruzze
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

ajajaj vet hur det känns fast fick inte bromsolja i ögat fick bensin när jag skulle lossa på bränsle ledningen in i mängdgivaren eller vad det nu heter på min golf gti jag hade så var det fullt tryck där så fick en skur bensin i båda ögona. var inte så hemskt upphetsande det heller
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

vet hur mycket det svider.... har åkt på samma grej när ja lskulle lufta bromsarna själv med en sådan slang man koplar till hjulet..
fast broms olje behållaren exploderade o ja fick all olja i ansiktet + håret.. lyckades ta mig till tvättstället och spola båda ögonen..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar