1:a arbetsdagen efter en alldeles för kort semester...

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

1:a arbetsdagen efter en alldeles för kort semester...

Inlägg av bruzze »

Jaha då sitter man här med vattenkammat hår och ler glatt åt alla som passerar förbi min arbetsplats. Eftersom det är sommar så går alla trevliga damer i kort kort och vinkar glatt åt mig där jag sitter vid min välstädade arbetsplats.... eller NOT...

Första dagen efter semestern... Det finns bara en sak som är värre: Andra och tredje dagen. Sen vänder det till att bara bli skittråkigt. Jag blir så less på det här. Snälla muntra upp mig! Trött och sliten. Sur och vresig. Det enda som passerar här är en gammal gubbe som gnäller på att hans dator inte funkar. Inte mitt jä... problem! Sen kommer kontorets sladdermaja som inte slutar prata trots att man anstränger sig att se så ointresserad ut som det går. Mailkorgen lyser illrött av alla obesvarade mail som ska gås igenom. Fy fa.. Nej nu går jag och gömmer mig i mitt labb och kalibrerar upp ett par multimetrar. Dom håller ju iallafall käften. FAST DET VISAR SIG ALLTID ATT DOM DÄR ÖVERUTBILDADE NISSARNA PÅ UTVECKLINGSAVDELNINGEN, SOM HAR DUBBELT SÅ MYCKET LÖN SOM JAG HAR BARA FÖR ATT DOM HAR LÄST ETT PAR BÖCKER OCH TENTAT LITE EXTRA, ALLTID HAR BRÄNT STRÖMMÄTNINGSSÄKRINGEN. DET BARA FÖR ATT DOM INTE HAR LÄRT SIG ATT FLYTTA SLADDJÄVLARNA NÄR DOM SKA MÄTA VOLT EFTER ATT DOM HAR MÄTT AMPÉRE!! NÄ FY FA.......N!!! Det kan man ju bli något less på!!! Fan vad det strålar i vänsterarmen, och trycker över bröstet. Tur att man vilat upp sig under semestern...

När nu skiter jag fn.. i det här och åker hem och byter lyftare i GT:n. Annars åker snart det slöa datoraset ut från andra våningen.

Tack det var skönt att spy lite galla, nu känns det bättre! Hur har ni det själva då?

Bruzze
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

HAHAHA
jadu? varför blir ja aldrig förvånad bruzze?;P
att det e alltid just du som skriver sånt hära?
Vart får du allt ifrån igentligen??haha
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Bowser
GT-diggare
Inlägg: 56
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:20
Ort: Motala

Inlägg av Bowser »

He he he

Vet hur du menar med att andras problem blir ens egna... (hur, vet i fa...n)
Själv var jag tvungen att jobba under dom stängda veckorna pga att "dom som lyfter höga löner" inte kan fatta hur man ska genomföra saker i verkligheten. Så jag börjar min semester ( 3 veckor) idag.

skönt att vi har så Jä**a fint väder :)
Det ska tydligen komma lite regn idag eller imorgon...
Och till helgen.
JÄTTE BRA !!! DET ÄR SÅÅÅÅÅ TORRT I BACKEN NU.......

OM du inte har så mycket skoj att fixa på jobbet så kan du komma förbi senare i veckan.
Vi ska städa garaget och släng bla inredningen till Dompers GT ...
(ja den Engelska höderstyrda inredningen alltså ).
Om någon vill ha den så finns den kvar någon dag till...
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

He he Bowser! Bra att du förstått det här! Det är dom där på tvättlinan som sätter oss i skiten och sen får vi skrapa upp det åt dom. Dom får sen beröm för att dom gör ett bra jobb och en rejäl löneökning!

Eftersom jag börjat jobba kommer vädret nu att bli kanon så du kommer att få en kanonsemester! Såg att nya tvåkoppen stod uppallad. Fel på den med eller?

Släng inget innan jag får titta på det. Kan vara nått man kan göra nått kul av! Kan du höra av dig när det närmar dig så jag vet. Jag har 223182 till jobbet!

Nä nu blir det en entimmes frulle...

Bruzze
Användarvisningsbild
Bowser
GT-diggare
Inlägg: 56
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:20
Ort: Motala

Inlägg av Bowser »

Visst jag hör av mig...

Ja jag fick den billigt så det var lite pill (med "tvålkoppen")...
Ett rör till avgassystemet var dåligt och påfyllningsröret för soppan ska bytas ut annars var det ett klipp... (vad jag vet nu)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fy fasiken, jag lider med dig! :(

Knappt man vågar säga att man nu har två veckors semester :oops:

Efter regn kommer sol... Vem FAAAAAAN var det som kom på det uttrycket? :roll:
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Är det hela rubbet av inredningen?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Bowser
GT-diggare
Inlägg: 56
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:20
Ort: Motala

Inlägg av Bowser »

Totti skrev:Är det hela rubbet av inredningen?
komplett förutom instrumenthuset
(delades ut som pris under träffen.)
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

hehe jo, jobbet e lite lustigt..

ja jobbar på lidl.. idag kom en kvinna med invandrarbakgrund å pratade mkt dålig svenska..

Hon sa iaf att hennes mjölk är död idag! Jagfrågade om den va gammal eller något? men nej, den går ut 2a aug. så ajg frågade igen vad som va fel på den isf..

Den är död.. Jag kommer med den imorgon! - sa hon.. jaha? okej, ja jo gör det.. svarade jag.. vem vet när hon köpte den mjölken.. går inte att göra återköp på kylvaror i vilket fall, men kan vara skojj om hon kommer så ska jag skicka henne till nån otålig medarbetare.. haha ett gott skratt.....

/Thomas
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ha ha asgarv! Håll oss uppdaterade! Mer sjuka prylar till folket!
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

ha ha det var det värsta jag har hört mjölken är död,man skulle kunna tro att hon hade en ko eller nått *asg*

/rallytobbe
http://kent.lundin.dinstudio.se
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Jobbade lite på Beemer (BMW) och det var en ganska ny BMW 320i Turing som kom in. Letade lite. Den startade inte direkt. Men när den hade stått i solen så kom den igår efter att tag. Märkligt.

Ägarinnan sa:
Min gammla BMW hade inte dessa "problem"

Ok. Tänkte jag. Efter att ha snackat lite med mer erfarna så kom vi fram till. Vad tankade hon den med? Testade lite och till min förvåning så låg det över 60liter Disel i bilen...

Ringde upp henne. Och frågade vad som hade hänt.

Ägarinnan:
Det var billigare med disel, Sa hon i telefonen.

Jag fick ett asgarv och 4veckors jobb på garanti.. 105.000kr...
Hon hade en BMW 320d (d: disel) tidigare och trodde att man kunde köra ALLA bilar på disel
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

hahha! polaren har fått samma "fall" på Hans persson :D skojj som fan!!! :D

hehe det kommer in mkt skumt folk på lidl! Uppdaterar med färska berättelser när det kommer några extra skojjiga!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

He he det är så jäkla gött med folk som släpps ut på grönbete. När man själv kommer in på ett helt nytt ställe så är det ju problem att hitta det man ska ha och man blir lite blockerad av alla nya intyck men vissa personer har verkligen problem.

Jag jobbade på mack en gång i tiden och då kunde man se en hel del. Bl.a. när tanklocket hamnade på fel sida och personen åker fram, gör en u-sväng och kör in på andra sidan och går ur. Tanklocket sitter då fortfarande på fel sida. Ok ett misstag kan man ju lätt göra och personen hoppar in och gör minst Tre vändningar till och går ut på varje varv för att hitta tanklocket på fel sida. Svårt att hålla sig för garv!

Macken låg ca 1m över vägen så man körde upp i en liten backe på ena sidan och ner ca 100m längre bort när man skulle ut. Så kom tysken som försökte gena ut på vägen mitt imellan dessa ramper över grässträngen och ner för en meterhög mur. Som tur var hängde sig bilen med ena framhjulet utanför kanten.

Sen hände det ganska ofta att det kom någon stressad individ som satte igång tankningen, gick och tvättade av rutan och när bilen hade full tank satte sig i bilen och flyttade den, ca ett par meter tills slangen tog slut. Sen var det bara att ringa service som fick komma med en ny slang.

När vi byggde om macken en gång så vändes pumparna från att bilarna stog parallellt med macken till att dom stod med fronten mot macken. Då såg vi regnummer och fick plats med flera pumpar. Då var det en gubbe som ringde till Shell huvudkontor sverige och klagade på ombyggnaden för att pumparna hamnade på fel sida om hans bil...
Användarvisningsbild
GT-87
GT-tok
Inlägg: 128
Blev medlem: tor feb 03, 2005 12:27
Ort: Bor

Inlägg av GT-87 »

Jo en annan har det ganska bra, solen skiner och två veckor semester kvar innan man ska börja jobba. Dessutom är det min födelsedag men det tycker man kanske inte är lika roligt som för 20 år sen, men ändå.
Renault Clio Sport tourer.
Peugeot 107 Griffe.
Fan vad jag saknar min GT!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Och jag som började bli på bättre humör... Tack för den *hehe*

Grattis!

Jag kan iallafall glädja mig åt middagspromenaden. Vi är ett gäng som alltid brukar ta en promenad efter lunchen. Min kropp har för ett tag sedan tappat all självbehärskning så man måste hjälpa den på traven genom lite träning och promenader. Jag arbetar på ett företag som ligger i gamla Luxorområdet i Motala. Det ligger i sin tur bara några hundra meter från Varamon. För er som inte känner till Varamon kan jag berätta att det är sveriges största insjöbad med fin sandstrand och långgrunt. Vår promenad går givetvis längst med denna trevlig plats. Det brukar finnas en del trevligt att titta på som lättar upp humöret så off we go!

Efterrapport: Det var blåsigt idag. Trots detta så fanns det mycket trevligt att se! Vågor bl.a.

Här är en annan kul grej som man kan fundera både en och två ggr på...
Bild

Eller denna asgarv!!!
Bild
/Bruzze
Användarvisningsbild
Bowser
GT-diggare
Inlägg: 56
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:20
Ort: Motala

Inlägg av Bowser »

Domper kom precis förbi.
Han slängde in inredningen i sin bil och sa "måste få plats för att meka ihop GT:n"
Sen drog han.. hehe han är LIIIITE sugen...:)
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

Haha, Damen med Den döda mjölken kom aldrig förbi idag.. konstigt... *yea*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hon måste ju klara av sorgemånaden först... o ramadan och allt vad det heter... När hon är klar har nog mjälken börjat leva igen. Det har nog till och med blivit en liten demokrati där i paketet! Visst är det härligt!
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

hmm för nån dag sen kom det in en kvinna och hennes dotter.. helt förtvivlad å jättearga!
Hon hade köpt 2 paket ägg dagen innan, det ena va bra! men när hon öppnade det andra sa hon att äggen krympt över natten! :D
När vi förklarade att vi inte kan göra återköp på kylvaror så vart hon helt tookig! "det skiter väll jag i! jag har köpt ägg här som inte är OK! Ge mig bara ett nytt paket ägg så går jag igen!! jag har kollat på alla andra ägg i buiken å dom är ju bra! det är ju nått fel på dom här!"
Chefen å alla andra klarade inte lägre av att hålla sig för garv å sa att det är inget vi FÅR göra något åt då det itne äv våran skyldighet, men jajaja, tycker du det är orimligt att köpa ett nytt paket ägg för en tia så får du väll ta ett nytt paket då! va rätt underhållande det med! hahahahah
Snacka om pinsamt att tjafsa om det :S
Skriv svar