Struntpratstråden

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Struntpratstråden

Inlägg av bruzze »

Tja tänkte göra en tråd att samla allt struntprat i så slipper jag sprida min dynga överallt i nya poster på forumet :D Fyll gärna på med andra diskusioner om inget alls eller nått helt obetydligt.

Idag gick jag upp kl 4 och åkte till göteborg. Efter Borås mötte jag en grå GT som hade i MBL regnummret. Vem var det?

Kl 09:00 var jag på McDonalds parkering i Mölndal och köpte en stol till Porschen jag fixar med. En skitfin högerstol som kag ska sätta på vänster sida. Passar bolt on fast knappen hamnar på fel sida till att fälla stolen. Men vem fan vill in där bak i en 924.... Jo min dotter på 5år satt perfekt iofs!

Efter lite besök hos ett företag i Göteborg åkte jag till SP i Borås för ett möte. Kvällen spenderade vi på Julanders Bagarstuga strax utanför Borås och provade vin och käkade mycket god mat och bakat bröd.

Nu är klockan strax efter ett och jag är aningen mosig i pallet och lite halvfull förståss... Ligger i bingen på Hotell Jazz i Borås(gamla vävaren) och surfar lite.

Nu är det dags att sova. God natt med er pojkar.

Bruzze
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jaha.. Då fyller jag på då..

Gick upp kl 7 o ringde till jobb o kolla om det var ngt jobb idag för jag han inte få reda på det i går innan jag stack hem. Trött som jag var så gick jag o la mig igen.
Gick upp 11 gjorde vid det sista på bilen som skulle göras inför efter besiktningen.
Fick ju 4 fel på den, men dem e åtgädade nu så nu e det ok o köra igen. *yes*
Så nu under efter middan o kvällen har jag börjat på mitt nya ljud bygge.
(Bilder finns men jag vet inte om jag kommer o lägga upp det. Inte efter denna insidenten jag hade).
Har kopplar runder med basarna o kollat om jag kunde få ner den till 1 ohm. ringde en polare o kolla o han sa bara "Det lilla jag förlorar i effekt tjänar jag i säkerhet". Så dem får köras i 2 ohm.

Jobbet fortsätter i morgon.
Men en sak till.... Jag kommer kunna spela bort rosten.. *yea*
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
GT-Bjorn
GT-fanatiker

Inlägg av GT-Bjorn »

om vi nu ska snacka onödigt nonsens så... jag fyller 18 om 9 dar :D klockrent att det är en lördag jag fyller med! heh,o körkortet accelererar i rätt riktning det också.. har halkbana om 2 veckor och uppskrivning inplanerad.. hehe ^^ *hehe* :wink:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Idag.......

- Försover mig.
- Spiller ut kaffe.
- Låser upp Passaten, förardörren har frusit och förblir låst.
- Öppnar passagerardörren för att starta och hämta isskrapan. Dörren kärvar i öppet läge och går inte att stänga.
- Skrapar is på 2 bilar utan handskar.
- Passagerardörren har tinat så den går att stänga.
- Ålar mig in via baksätet till förarsätet. Åker iväg lagom irriterad.
- Efter 100 meter kommer ihåg att jag ska hänga ut en nyckel jag har i fickan. Handbromsvändning.
- Dörren fortfarande låst, ålar mig ut genom sidorutan. Slår huvudet i taket.
- Hänger upp nyckeln, ålar mig in igen och slår smalbenet i instrumentbrädan.
- Slår fullt rattutslag och ger pisset rätt över en kulle, pang halva kofångaren ligger kvar.
- Genar över en gräsmatta och handbromsar mig upp på vägen och övervarvar dieseln på väg mot en dag med nya utmaningar.

Livet är underbart....
Bruzze
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

bruzze skrev:Idag.......

- Försover mig.
- Spiller ut kaffe.
- Låser upp Passaten, förardörren har frusit och förblir låst.
- Öppnar passagerardörren för att starta och hämta isskrapan. Dörren kärvar i öppet läge och går inte att stänga.
- Skrapar is på 2 bilar utan handskar.
- Passagerardörren har tinat så den går att stänga.
- Ålar mig in via baksätet till förarsätet. Åker iväg lagom irriterad.
- Efter 100 meter kommer ihåg att jag ska hänga ut en nyckel jag har i fickan. Handbromsvändning.
- Dörren fortfarande låst, ålar mig ut genom sidorutan. Slår huvudet i taket.
- Hänger upp nyckeln, ålar mig in igen och slår smalbenet i instrumentbrädan.
- Slår fullt rattutslag och ger pisset rätt över en kulle, pang halva kofångaren ligger kvar.
- Genar över en gräsmatta och handbromsar mig upp på vägen och övervarvar dieseln på väg mot en dag med nya utmaningar.

Livet är underbart....
Bruzze
illa illa=/
men fan va kul det är att sladda :D det är bra mkt snö här i rättvik *asg*
har lektion i autocad nu btw
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker

Inlägg av Peter urq »

...He, he, he! -Sådana morgnar är underbara Bruzze *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Tack för förståelsen. Kan berätta att herr Bruzze är en väldigt lugn och sansad herre som sällan blir riktigt arg. Dock nedärvt i rakt nedstigande led från min far har jag förmågan att totalt bli ursinnig när saker omkring mig jävlas. Idag hade jag stor lust att bara köra bilaset rakt ut på ett gärde och tända eld på den.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Väldigt sansad dynamitgubbe med lång stubin som samtidigt verkar vara släkt med Murphy, det låter bra :lol:

Tråkigt med sådana morgnar, men dagen kan ju bara bli bättre *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Edis skrev:Tråkigt med sådana morgnar, men dagen kan ju bara bli bättre *yes*
Bra sagt, det ska jag komma ihåg nästa frostmorgon...

Bruzze
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

jo, jag har väl också en liten historia om dåliga morgonar, jag går då i skolan, men måste cykla 2 km till bussen, vilket jag gör varje dag, men den här dagen blev inte som alla andra. jag vakna, åt frukost och sen så hoppa jag på cykeln, kom halvägs, sen hoppa kedjan av... okej det gick ju bra, hoppa av cykeln på med kedjan och med oljiga fingrar trampa man vidare som en liten små kåt 17åring som man e.. sen kommer man till nästa kurva ungefär 300 meter från där kedjan hoppa, men nu så han jag inte reagera innan jag släppa längs marken på rull grus, och min fina jacka blev det skrot av.. jaha tänkte jag, men när jag skulle hoppa på cykeln så va han jävligt låg... vafan tänkte jag.. och såg då 10 meter fram så låg bak däcket.... :roll: då hade först kedjan gått av. och bakdäcket hopp ur ramen... jag blev så jäka arg så jag sula cykeln i diket och gick hem å hämta fyrhjulingen.. upp till cykeljäveln,. sparka fast framhjule på dragkrocken. och häll stumt hem... sen gick inte jag till skolan den dagen. utan jag gick hem lag mig i sängen och börja om dagen! *yes* så e det att bo på bonvichan ..... haha
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Jag blir skitglad av att höra att det finns fler som har hela världens emot sig ibland! :wink:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Ha ha jag kollade på "Sports disasters" på 6:a och det var en kille som vobblade med en MC. Då sa dom -It is called a "tank slammer". Översättning: Det kallas för en "Lastbilssmällare"

Vart hittar dom idioterna????
xe0n
GT-tok

Inlägg av xe0n »

bruzze skrev:Ha ha jag kollade på "Sports disasters" på 6:a och det var en kille som vobblade med en MC. Då sa dom -It is called a "tank slammer". Översättning: Det kallas för en "Lastbilssmällare"

Vart hittar dom idioterna????
hmm men tank kan vara tank också? :D
Tanksmällare / klappare, Det är nog svårt att översätta det till svenska sådär konkret.

Jag vet hur det är, Jag är norrlänning själv och det är väldigt sällan jag blir så pass arg. Kylan kan reta mig ordentligt, Speciellt när värmepaketet på sierran lägger av sisådär lagomt till att allt fryser till is. Oftast mer på insidan av rutan än på utsidan så jäkla typiskt.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

har precis kommit hem från ett 5h pass snöplogning, är inte klar än dock (mat o fika paus) men jag måste skriva av mig lite då jag blir så frustrerad på pensionärer!! i

iaf,, ja plogar runt hyreshusen här (HSB) och i nästan varje fönster så kan man se en gammal man/gumma som sitter och verkligen RÅ GLOR,, man ser på dem hur dom tänker "jaa nu ska vi se här så det blir rätt gjort!" gaaah blir galen =P vet att många pensionärer tjatar om dessa odrägliga ungdommar, men guess what! ni är fan inte bättre ni heller!!! säger inte att alla är så såklart, men nog är det många, iaf här, .. märker även detta på sommrarna (f.d sommarjobb). samtidigt vet man att man måste vara trevlig (å de vet dom oxå), vet inte hur många gånger jag velat be nån gammal ******* dra åt h-vete.. men de vore såklart oerhört dumt,,, jaja.. ska dricka upp kaffet nu sen äre nya tag som gäller

nu fick man ut lite aggressioner =)

ursäkta språket :D
Die for metal!
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Tänkte att detta skulle passa fin fint här :D

Min farsa och han fästmö skulle ut å dansa i fredags kväll. Jag har kommit upp till dem från stockholm för att spendera en helg här. Och kanske köpa en bil (volvo).

Kl. 00:38 får jag ett samtal.
Farsan- Kan du hämta borgserlinan och köra till 80an mellan gävle och sandviken i riktning mot falun. Vi har blåst motorn, Kom och bogsera

Jag- Okey.. Vad har hänt?

Farsan- Tror att kamremmen har gått av

Jag- Oj Oj Oj. Låter illa. Jag kommer så fort jag kan.

Farsan- Bra det

Jag kastade mig iväg i Polo. Körde med sommardäck (yes.. stockholmare :D ). Halkade runt i en rondell lite snyggt och slog sönder stänkskyddet till bakhjulet. Stannade och sparkade till det lite snyggt.

Full fart iväg. Körde 80ian och såg då en Avensis 03a med 13.000mil på mätaren. Fullservad på toyota. Ståendes på vägrenen med varningsblinkers. Det händer inte ofta att en toyota går sönder.
Men en bra sak.. Servo/ac/generator remmen hade gått.

Parkerade framför den och smackade dit bogserlinan. Och bogserade. Piss väder. Ingen servo. Ingen bromservo. Nästan 0 i ladd på batteriet.. Ja ni fattar.. Snöblandad regn. Tungstyrt som ett as. Svår bromsat. Ett rent helvete..

Hemma 02.30 och då var man super trött.

EN DAG MED FAMLIJEN HÄGGLÖF *yea*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

vet inte om detta passar in här men, jag var på en liten fest i går och då fick jag se en musik video, och jag vill nu ha tag på låten, i musik videon var det en tjej i gröna kläder och kort kort tjol som häll i en trumpet eller nåt sånt, kan nån nu säga om jag drömt eller om det finns nån sån musikvideo?
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

stork3n skrev:vet inte om detta passar in här men, jag var på en liten fest i går och då fick jag se en musik video, och jag vill nu ha tag på låten, i musik videon var det en tjej i gröna kläder och kort kort tjol som häll i en trumpet eller nåt sånt, kan nån nu säga om jag drömt eller om det finns nån sån musikvideo?
hmm de vart nog lite för många shots för din del igår tror jag!
hehe näädå,, nä jag har då inte sett nån sån video...
Die for metal!
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Jag vet viken låt du tänker på, har den på datan, dock vet jag inte vad den heter men ska se om jag hittar den och återkommer.
Bild
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

stork3n skrev:vet inte om detta passar in här men, jag var på en liten fest i går och då fick jag se en musik video, och jag vill nu ha tag på låten, i musik videon var det en tjej i gröna kläder och kort kort tjol som häll i en trumpet eller nåt sånt, kan nån nu säga om jag drömt eller om det finns nån sån musikvideo?
Det första jag tänker på då är låten: destination calibra :roll:
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Bild
Skriv svar