Köpa gt .

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Brolin
GT-intresserad

Köpa gt .

Inlägg av Brolin »

Tjabbaaa.
Nu är det så att jag har blivit kär i denna underbara bil och undrar om man kan få några tips om vad man ska köpa och inte köpa . är 10 lakan ett bra pris för en en bruksick ? Det värkar som att dom ligger där omkring . Tacksam för all hjälp jag kan få .
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag föredrar 85-88:or, de har trevligare inredningar och har ju det "faceliftade" utseendet. Kika runt på lite bilder så ser du vad jag menar.

Jag tycker själv att jag har rätt bra koll på priserna i annonser och när det gäller 85-88:or så upplever jag det såhär:
Upp till 10000kr, oftast är dessa bilar inne på sista versen. Man får ha tur om man ska hitta en vettig för de pengarna. Kanske finns någon fin som har varit avställd i en massa år, men de är inte lätta att hitta heller. Det brukar dock kosta lite tid och pengar att få bromsar och annat i bra skick igen.

10000-15000kr, vettigt bruksskick, lite rost här och var, men är besiktigad och har gått över 25000mil. Skall doch kännas bra på vägen och låta bra i motorn.

15000-20000kr, bra skick, har gått runt 20000mil och låter bra i motor. Lite rost i skärmkanterna kanske, men oftast bra skick. Klonkar och lever inte om när man kör. Dessa börjar dock bli sällsynta.

20000 och uppåt, sällsynta bilar i mycket fint skick. KÖP om du hittar en! *yes*

Tänk på att delar som bakljus och sidolister knappt går att få tag i längre, lyktorna där fram är snordyra om de överhuvudtaget finns kvar.

Några av mina tankar iallafall *yes*
Brolin
GT-intresserad

Inlägg av Brolin »

okej . men som sagt om man kikar på blocket så är det ju mest runt tian lite över kanske, det känns ju rätt billigt för en sån här bil ändå . en annan fråga också , har alla femmor eller finns det fyr cylindriga också `?
GT-Bjorn
GT-fanatiker

Inlägg av GT-Bjorn »

välkommen till GT-träsket ! ;D heh,så vitt jag vet så är alla 5cyl. om inte någon usa modell har något special 4cyl. för en mer ekonomisk modell...
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det finns ett fåtal GT:s med fyror i landet, en är till salu nu faktiskt.

Anledningen till att det mest är GT:s i 10000kr-klassen på Blocket är att de som har varit dyrare och i bättre skick har sålts ganska snabbt... :wink:
Brolin
GT-intresserad

Inlägg av Brolin »

Okeej . Men man ska ju självklart ha en femma. Men så det är att rekomendera att köpa en för runt tian om man har runt ett år på sig att göra i ordning . kan ju lite går andra året på karosseri , ska bli bil plåtis så det är ju om inte annat ett bra projekt . men balkar då ? är det nått som är upp rostat ?
Skriv svar