Sida 1 av 2
Skryt
Postat: lör nov 10, 2007 12:54
av bruzze
Tja, googlade lite om GT idag och hittade en tråd från Flashback där en kille frågade om hans 193hk golf hade ngn chans mot en trimmad GT som skulle ha 228hk. Den hade trimdelar för 30kkr enligt ägaren, dock inte turbo eller kompressor. Det konstaterades ganska snabbt att det nog inte låg så mycket sanning i det hästkraftsantalet men iallafall var det en som skrev följande historia som jag tyckte var ganska cool:
Antagligen så var Audi-fånen av samma kaliber som en kompis kusin när jag växte upp. Han fick en sprillans ny Golf av sin pappa. En specialmodell med turbomotor som bara såldes till speciella kunder och som var omhäljd med mystik. Den var lite hemlig. När den senare visade sig vara lika slö som en vanlig Golf CL så slet vi upp huven på den och tittade efter. Där satt ju ingen turbo!? Hans förklaring var att han plockat bort den kvällen innan för den drog så mycket ström...
Bruzze
Postat: lör nov 10, 2007 12:56
av AudiArt
Postat: lör nov 10, 2007 13:29
av dagg
haha

Drar ström!
Postat: lör nov 10, 2007 13:44
av Dompers
Hehe, en av dom bättre som jag hört!

Postat: lör nov 10, 2007 16:36
av Jimmen
Jo dom drar fasligt med ström dom rackarna, fatta vilken generator Martinsson och dom andra lär åka med...
Postat: lör nov 10, 2007 19:15
av AudiArt
Jimmen skrev:Jo dom drar fasligt med ström dom rackarna, fatta vilken generator Martinsson och dom andra lär åka med...
jepp 600ampers vetdu
Postat: lör nov 10, 2007 19:28
av Jimmen
fyfan, det är så pass, asså vicka kablar dom måste ha! Eller dom kanske inte kör 12 volt utan typ 500-600 kanske? Måste vara svårt att hitta typ signalhorn och liknande, eller dom kanske kör med munstycke och trumpet?
Postat: lör nov 10, 2007 19:31
av AudiArt
Jimmen skrev:fyfan, det är så pass, asså vicka kablar dom måste ha! Eller dom kanske inte kör 12 volt utan typ 500-600 kanske? Måste vara svårt att hitta typ signalhorn och liknande, eller dom kanske kör med munstycke och trumpet?
Huligan tuta

och till lysen bengaler

Postat: lör nov 10, 2007 21:16
av Jimmen
Å tusan! rejält truckbatteri i skuffen också, undra på att det krävs stor turbo till att dra generatorn för att ladda bigbattery som sen ska förse turbon vid start...
Postat: sön nov 11, 2007 09:49
av stork3n
hahaha.. ja så det kan vara, man kan inte ha bra sterio och ha ett vanligt bilbatteri om man har turbo.... då måste man sätta i generator från en bulldozer.. om det ska funka....,.

Postat: sön nov 11, 2007 10:46
av bruzze
Undrar hur många hästar man får om man uppgraderar till 24 volt

Postat: sön nov 11, 2007 12:28
av stork3n
ojojoj, det vågar jag inte ens tänka på!!! huja det låter farligt, ja du har ju 136 hk i en gt på 12 volts batteri, så jag tror man får dubbla ja, så 272 hk, får du ut.... så det blir mumma!!! men undra va dom säger på besiktningen??

Postat: sön nov 11, 2007 13:46
av Jimmen
Eller trycker i en 6 volts turbo på 12 voltssystemet... Kanske är det så dom ställer på laddtryck?
Postat: sön nov 11, 2007 13:55
av bruzze
Ja eller ett par en-farads kondingar före turbon borde ge fett med ström!
Postat: sön nov 11, 2007 14:18
av stork3n
hahaha, undra om vi kanske har gått för långt nu? hehe

Postat: sön nov 11, 2007 14:47
av Jimmen
Tror du, jag tror vi knappt börjat gå än, hur som helst, om man ställer bilen vid ringhals och drar ut en sjuhe*vetes grov kabel som kanske kan förmedla det mesta i strömväg, hur skulle det kunna inverka på tidigare nämnda turbo?
Postat: sön nov 11, 2007 16:02
av stork3n
farsan, jobbar ju på nåt sånt där kärnkraft verk, kan ju höra med han om man får dra en kabel sätta på den på turbon, och dra ur bilen utavbara helvete.. fatta va den lär gå!

Postat: sön nov 11, 2007 17:14
av Jimmen
fatta kabelvindan på taket när dom ska åka strippen!
Postat: sön nov 11, 2007 17:46
av stork3n
hahahaha! ja visst, det gäller att ha mest ström, och att kunna rulla ut kabeln snabbt, haha

Postat: tor nov 15, 2007 19:22
av GT-Bjorn
hehe, eller så lägger du ett ställverk i skuffen.. så kan du plocka ut lite styvt 16 000 ampere

lite lagom..

då har du ju värst turbo iaf