Föräldraledigt, värsta offtopic:en

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Föräldraledigt, värsta offtopic:en

Inlägg av bruzze »

Hej alla glada!

Jag satte full fart idag genom att begära föräldraledigt. Jag ska jobba fram tills den 21/4 och sen ska jag vara ledig till och med 1/8. Ska bli skitkul att vara hemma med kidsen ett tag! Sambon jobbar normalt till två - tre på dagarna och sen har man hela eftermiddagen/kvällen att göra annat. Inte som nu när man kommer hem mellan sex - sju i vanliga fall. Nu kanske man till och med hinner med att fixa med bilen eller att snickra på huset!

Härligt sätt att börja vecka med!
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

Härligt *asg*

Bara det är ju nästan skäl nog att skaffa kotte :wink:
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

haha jaa. må knattar e skoj :) längtar lite tills jag fått några år till på nacken :)
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ja det är härligt på alla sätt och vis men det förrändrar livet på sätt ni inte tror är möjligt. Lev livet först, res, sup, knu**a runt, för när knattarna kommer så fylls livet av ett helt annat ansvar. Det tar ju ungeför 10-15år innan ungarna kan lämnas så pass att man kan leva rövare igen och då tillhör man den där skrämmande pinsamma 40+-klubben så ta ut det innan! Det är skithärligt att mötas av två stora leenden när man kommer hem från jobbet. Sen att man blir överfallen och sönderkramad är bara kul! Jo, ni som undrar, Vicka ler hon med ibland *asg*

Nu ska jag var hemma med dom och det ska bli skitkul. Skönt också att glömma jobbet ett tag så att man får vila upp sig från det.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

kul att höra =) *yes*
grattis,, eller vad säger man :lol:
Die for metal!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

17 arbetsdagar kvar... and counting
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

10 arbetsdagar kvar... and definitely counting
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

kan tänka mig det, antar att det ska bli riktigt härligt att vara ledig ett tag. en annan får vänta ett par år på att pappaledigheten ska infalla, sen framförallt hitta en brud :shock: haha :D :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

5 arbetsdagar kvar... I see the light in the tunnel! I hope it's not the train!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

2 dagar kvar!!!!
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Imorgon bruzze :wink:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Japp har jobbat i snitt från 6 till 20 denna vecka för att få klart allt som ska göras och lämnas över. Ska bli skönt att koppla bort ett tag. Så gott det går. Får väl ha mobilen tillgänglig så dom kan ringa för det är bättre att det blir rätt så man slipper göra om allt sen.
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

Vad skönt :!:

Grattis Bruzze *hehe*

Då blir det mycket tid till GT:n nu då, men glöm inte bort att ge småttingarna mat då och då också *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Tid och tid. Har fullt upp att hålla koll på mig själv. Sen får man ju försöka att ägna sig åt dom men visst lite tid lär det bli. Ungarna får väl hänga med till skrotar m.m. :-)

En kompis berättade om en bekant som hade tänkt sig att hinna gjuta garageplatta när han var pappaledig. Han slog i en spik i en regel och band ett rep från den till i byxorna på ungen. Sen satte han igång att jobba och när han sen vände sig om låg byxorna kvar på backen och ungen hade dragit :D

Annars finns det ju alltid gaffatejp! *yes*
Bild
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

Annars finns det ju alltid gaffatejp!
He, he, he... Klockrent *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jaha. Då sitter man här trött som fan efter ytterligare en tuff natt. Det är kul att vara föräldraledig men ungarna har ju ingen förståelse för att man vill sova på morgonen. Ok lite sent har det väl blivit på kvällarna får jag väl erkänna. Jag har målat lister för att göra klart min pågående renovering av hallen på övervåningen. Den måste nämligen bli klar innan jag plockar hem GT:n. Även om jag har stort garage så har utrymmet begränsningar och vem vill slipa och måla lister jämte GT:n! Sen skaffade jag en ny gräsklippare också och den har jag har bytt lager på i klippbordet så det har blivit lite sena garagejobb de senaste dygnen. Ungarna, och speciellt den lille skiter ju fullständigt i det, ska ha välling mitt i natten och vaknar ändå 6:30. Ja ja som man ligger får man bädda eller vad man säger. Det är ändå skitkul att hoppa studsmatta, sparka boll, mysa i soffan, gunga och sånt. Man får inte tro att man ska hinna nått under dagarna. Om man gör det så är det en bonus. Det är ett riktigt heltidsjobb detta. Tur att man hinner smita ut på forumet ibland och läsa lite.

Det slår mig att det blivit dåligt drag här i år. Verkar som om uppdateringarna av projekten inte är så frekventa som förr? Annars beror det på att jag är inne oftare :wink: Det är rätt många nya kisar här och det vore kul att veta vem dom är och var dom kommer ifrån. Posta på bara!

Det var dagens morgonrapport från 100% pappa Bruzze, over and out.
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Jaha du Bruzze det låter som om du har fullt upp om dagarna,
men du får inte skriva att det är ett riktigt heltidsjobb så tanta ser det då är det kört framåt hösten när du har börjat jobba igen hehe *asg*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jaha då var föräldraledigheten över sedan ett par veckor. Semester nu. En vecka kvar sedan är det jobb igen. Sista veckan kommer att förläggas i GT_87:s hemtrakter. På Ö:a alltså. Hoppas på att få se lite GT:projekt där :-) Förutom det så ska vi bada också *asg*

Den här perioden har varit hur bra som helst! Det har varit skitkul att vara hemma med ungarna och det har bara smällt till så är det dags att jobba igen. Jag kan mycket varmt rekommendera till er som har små barn att vara hemma med dom en längre period. Det är en riktig utmaning och en riktigt härlig upplevelse! Men se för gud skull till att ha bra väder *yes*
Skriv svar