Dagens fråga -> Vad är den dyraste bil du kört?

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Dagens fråga -> Vad är den dyraste bil du kört?

Inlägg av bruzze »

Den dyraste bilen var faktiskt en Volvo S80 prototyp/förseriebil. Jag vet inte vad den kostar att bygga men det var en förseriebil som var handbyggd med massa fix på. Det är ju känt att dessa prototyper/förseriebilar är svindyra att tillverka och tillverkarna brukar gärna skrota ut dom så fort det går för att bli av med den inventariekostnaden. På jobbet där jag arbetar tillverkar vi prylar till den så jag var på Volvo och hämtade den och körde den till Motala. Det var riktigt kul för det var en högerstyrd T6. Vad gäller seriebil var jag ute och körde en sprillans A6 Biturbo avant Quattro när jag knäckte extra på bilförsäljningen på VAG. Inte så mycket att komma med men en kul fråga.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Haha.. Gäller det lastbil med då eller.
Det ekipaget jag körde innan ligger på drygt 2,5 mille..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

En mercedes AMG c63 hade hamnat i vägen hör min bil när vi hade gäster hemma så den var jag "tvungen" att Flytta på.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker

Inlägg av Peter urq »

Får väl göra en "topp tre" :wink:

Senaste bilen var nya M5:an. Polarens farsa köpte en sån för ett tag sedan och när vi var hemma och hälsade på honom så insisterade han på att vi skulle ut och känna på bilen!!
Bilen hade gått 82 mil när jag satte mig bakom ratten *yea*
Satan vilket svin till att gå rent ut sagt :!: :!: V10 och 507hk är respekt...

Ett par 911:or har jag rattat också, dyrast var nog en 996 Carrera 4 med några hundra mil på mätaren. Älskar 911, mer körglädje och vägkänsla är nog svårt att hitta. (missförstå mig inte, älskar audi också *yes* )

Audi A8 6.0 W12. 420hk. Trodde aldrig att en limosin kunde gå så bra! Detta var en demobil från vag. Den var utrustad med utrustning som man aldrig någonsin skulle kunna motivera priset på, oavsett hur många miljoner man har. T.ex. elektriskt fällbara bord i baksätet; 40 000.- Kylskåp i baksätet som rymmer 2 st 33cl burkar; 38 000.- Finns tydligen folk med alldeles för mycket pengar....
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

jag vet inte riktigt, men det e kanske farsan ny C5. dom går riktigt bra C5, man åker fint, och det e nästan så att den överstyr när man varvar den lite, men då blir pappa arg när han sitter brevid, han säger att det inte e värt att dra en citroen diesel längre än till 3 tusen varv :P :oops: :roll: haha vet inte vad den kostade men kanske en 250000 till 300000 tusen kanske :P har också suttit med i en evo 6, precis när dom kom ut, för min mosters man äger bilomatic eller vad det heter i uppsala, och när dom tog in dom så var farsan en av dom första som låna hem den, det e ganska tufft vet dock inte vad dom kosta när dom kom ut :P *asg*
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Saab 9.5 2.0t

Våran egna. kostade 200 000:-

Det är den dyraste jag har kört :)
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

i sommras som var hade vi hyrt in en h2 hummer till elgiganten där jag jobbar. den fick jag köra. kommer inte ihåg priset på vad en sånkostar men är väl runt miljonen har jag för mig. sen om den räknas som bil vet jag inte lätt lastbil kanske?
Scorpio86
GT-fanatiker

Inlägg av Scorpio86 »

fick köra en ny Aston Martin DB9 förra sommaren. den var det lite klös i.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Scorpio86 skrev:fick köra en ny Aston Martin DB9 förra sommaren. den var det lite klös i.
Där blev man lite avis! ::
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

tror det var en m3 som ja kort sen hadde ja fatt kora en ferarri mondena om ja ville.. men vagade inte det ar ju prinsipen "you brake it you buy it" suttit i en koenigsegg o o testat bromsarna. mekat me samma bil har ja me gjort hjalpt till o satta ihop motorn pa en utveklings motor.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Caddilac Seville "PDV" 2008... 1.1mille..

Dodge Challenger RT 440-71.. apox.. 700.000kr..

,,,,
Skriv svar