Sida 1 av 1

Ang Bilbyte Saab 900 Aero

Postat: sön mar 30, 2008 13:52
av AudiArt
Tjenare GT grabbar.. ( och tjejer :: )

Är duktigt kluven just nu..

Tänkte skicka iväg min Volvo 745 Tic
Men då mailar en snubbe å vill byta mot sin Saab (og) 900 T16 Aero.

Har någon haft en sådan kärra?
19.000mil..

Är det mekaniskt sprut på dem?

Hade en 9000 Aero i 3-4veckor och den gick som *piiip*.. Sålde för att den inte kändes hellrätt. Men nu kommer saab sjukan igen...

Erfarenheter sökes! Vände mig till det ända riktiga forumet!

(Ursäkta den pissiga rubriken)

Postat: sön mar 30, 2008 14:22
av blueman83
Vill du ha en bil med oljeläckage med på köpet så visst varför inte köpa en saab?

Läckande vevaxeltätningar och ventilkåpstätningar är en stor sjuka på saabarna. :roll:

Jag har ägt en 97ans Saab 9000 CSE Turbo, den läckte.
Polarn har en Saab 9-3 -00:a den läcker.
Syrrans gubbe hade en 9000 CSE Turbo 95:a den läckte.
Kollar man på parkeringarna så brukar man kunna se på oljefläckarna var en saab har stått.:lol:

Läckagen är så pass små så bilprovningen säger inget om det.
Det är bara att åka. Men det kan lukta illa om oljan droppar på katalysatorn.

Men sen är frågan hur kul det är att äga en bil som läcker olja i tätningarna.:cry: Det beror nog på hur noga man är..

Postat: sön mar 30, 2008 14:44
av AudiArt
min Många tusen (9.000) Aero läkte inte.. Polarens 9-5a läcker inte... Lärarens 9000 läcker inte. Inte hans 900 heller..

Postat: sön mar 30, 2008 16:23
av stork3n
min kompis förra 9000 cse 2,3T läckte som ett såll! :P *hehe*