Funderar på att köpa en Audi 100 2,0 -89

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Funderar på att köpa en Audi 100 2,0 -89

Inlägg av jimmy_hoffa »

Hittade en fin Audi som hade varit bra att ha nu när jag ska fixa GTn. Det är en Audi 100 2,0 -89 med 16000mil på mätaren och totalt 2ägare, nyskattad och besiktigad och enligt honom ska den vara i kanonskick både ut och invändigt och även ha full servicebok. kan man ge 8500kr för en sån?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Låter ju som en bra kärra till vettigt pris.
Jag har dock en definition på kanonskick, men det är inte alltid att säljaren definierar det på samma vis :roll: :lol:

2.0? Är det en femma i den?

Lyssna, spana, känn, kläm och provkör ordentligt. 16000mil låter nästan misstänkt lite, men stämmer det så kommer du säkerligen att skaffa dig en kanonbil. Det är trevliga och driftsäkra bilar med god komfort! *yes*
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Inlägg av jimmy_hoffa »

jo jag vet, jag har råkat ut för de tidare när ägaren har sagt att bilen är i kanonskick och sen när man kommer fram så undrar man varför han inte har skrotat den! Ja det låter lite, men är bara serviceboken där och alla besiktningspapper så ska de inte vara nån fara tycker jag. Ja 2,0 är en femma på 116hästar så man får ju lite gotteljud iaf, hehe! ska titta på den imorgon om jag får tag på han, sen får vi se vart de leder....
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Inlägg av jimmy_hoffa »

tittade på den idag och den såg rent ut sagt förjävlig ut, ungefär som om dom hade kört chickenrace med en ångvält! sen var de ett framhjulslager som var kass för de sjöng i hela bilen när man körde den. hade inte gett 1000 för den ens! var nästan beredd på att begära att få bensinpengar för att jag ens åkte ut och tittade på den, fy fan! Ska titta på en opel omega imorgon istället...
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ett annat alternativ är ju att du försöker få tag på en fräsch Audi 80 1.8s (87-91) som bruksbil istället. Om du nu inte behöver en större bil alltså?
Skriv svar