ja, som rubriken låter. vad hade ni för första bil? Själv så började jag min bilkarriär med min GT-87.. ska övergå till en audi 80 Avant -94 om ett par veckor.
Jag hade en gammal Opel Ascona B.
En rätt rolig förstabil men inte utan en del problem.
Bilen började säkert rosta direkt när den kördes ut från tillverkningen.
På vintern fick man skrapa bort isen både från insidan och utsidan på vindrutan.
Oljemätstickan måste ha varit för kort eftersom det aldrig var någon olja på den (ironi).
Men ändå en fantastiskt rolig bil att ha och leka med.
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Ja min första bil var och är fortfarande min GT 85:a som jag är suuuper nöjd med Va sugen på att köpa en Audi 80 som första bil men tyckte Coupen va snyggare så det blev en sån, och det ångrar jag verkligen inte, direkt när man fick hem GT kände man att det var nåt extra. Sen har jag haft en GT 83:a som var påkörd av en post bil, men nu åker jag Golf 2:a TD
Det var mitt bidrag.....
som första bil hade jag en 5 år gammal 100 1.8E-8B , köptes -93 .
Gick förbaskat billigt och hyfstat snabbt med 2.5" simonz .
Alldelles för fin bil att köra rundor och fulla polare i , rena rama taxin!
Körde 7k mil på 2 år.. Blev påkörd av en hjullastare vid ett bygge..
Hade monterat ställbara Koni + 17" för 27k Kr 3veckor innan ...
Köpte en granada 2.3 V6 -75 som skulle vara pilsnerhäck , men den vart för fin för detta och överlevde länge på vägarna .
Hade 100an och granadan parallellt...
Köpte en 90 q 20v -89 sommaren -96 efter min 100 blev skrot .
Pga fel på abs bromsarna var jag changslös i en korsning , och fick väja ut i järnvägen...
Efter 8 dagars ägande !
Och PGA allt trassel med verkstad och reparation , tog det ett halvår innan bilen var lagad och de kunde hitta abs problemet...
Förra ägaren hade sålt bilen med 3 def abs givare , som gav upp när det regnade första gången!
Kunde inte stämma fd ägare men slapp åtal och skadestånd.
Jag har kvar granadan , står på gården i ett bedrövligt skick , inte omöjlig att rädda ..
90 quattron står i varmgaraget , avställd i 6 år .
Har alla delar utom tid nu!
mkt gott skick.
Kanske lite för mycket ...
Men det bjuder jag på!
Har kvar 2 av mina första 3 bilar och är 33 år....
Min första bil var en redigt trimmad volvo 142a den köpte jag samma dag som jag fick körkort. efter den köpte jag GTn som just nu väntar på en ny spis. just nu åker jag en audi 80cc från 86.
Jag hade en otroligt ful och kass SAAB 900i -87 vet inte om det kan kallas bil, men den transporterade mig i ett halvår innan jag köpte GT:n jag har nu.