Audi 100 Turbo -87

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Audi 100 Turbo -87

Inlägg av jimmy_hoffa »

Hej! Ringde på en Audi 100 turbo -87 idag som jag nog ska köpa! Ägaren sa att när man närmade sig 120 med bilen så började någon lampa lysa och han påstår att det är knacksensorn som är kass, min fråga är då är den dyr(om man ska köpa en ny) och svår att byta? var sitter den nånstans?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

ganska enkel o byta.. sitter på sidan av blocket.. dom brikar inte gå sönder kan va så att bilen spikar därför tänds motorlampan.. eller så sitter sensorn löst..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Inlägg av jimmy_hoffa »

okej vilken sida av blocket sitter den på och hur ser den ut? var finns dom att köpa om den nu är sönder?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag skulle vilja ge ett bilköpartips som brukar stämma ganska väl.

Köp ALDRIG en bil där säljaren säger att det BARA är att byta en givare eller någon annan pryl... Eftersom det borde vara lätt för personen att byta den vilket borde resulterat i att han kunde få mer betalt så borde väl personen göra det om det är så enkelt.

Visst, får man bilen till ett ruskigt bra pris och är beredd på att den lika gärna är redo för skroten så kan det ju vara idé, annars är det bättre att leta vidare. Det finns otroligt gott om gamla bilar att välja mellan.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

den sitter på föra sidan om det är en mc 1 så sitter det en är det en mc 2 så sitter det två sådana.. går o köpa på vag eler på skroten om du har tur.. håler me Edis.. så vida du själv inte plockar ut felkoden så att du är helt 100 på att det verkligen e den o inte något annat..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Inlägg av jimmy_hoffa »

okej! vi får väl se vad de är! ska iaf kolla på den, hade få mil, få ägare och ett vettigt pris!
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Inlägg av jimmy_hoffa »

sen får man i regel ge 10000 för vilket ök som helst som rullar idag, denna skulle jag få ge 7500 för med 14000mil på mätaren och han som har den nu har haft den sen 1990 och där är tre ägare totalt, tycker det är fullt överkomligt! laga grejer kan man alltid göra...
jimmy_hoffa
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 18, 2008 15:14
Ort: Tingsryd

Inlägg av jimmy_hoffa »

nu har jag köpt bilen! förra ägaren var snäll och bytte knacksensorn innan idag och han gick hur fint som helst i drivlinan! alla besiktningspapper sedan den var ny fanns och allt som var bytt och vidgjort var uppskrivet. ända nackdelen är att den är väldigt "matti lackinen" och att förarstolen är uppnött på samma ställe som på GT, men det är inget som inte lite rubbig, vax och en snäll flickvän inte klarar av!
Skriv svar