Otrogen, den här var rätt kul

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Otrogen, den här var rätt kul

Inlägg av bruzze »

En roligt grej från Linköpingsforumet:



Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid....
Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med ”tjejerna” ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.

Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.

Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen,men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.
Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?


--------------------



Oj, det är en svår fråga. Sånt är alltid tråkigt att upptäcka, tyvärr är min likadan och jag ska försöka fixa det själv. Men du kan bara fatta beslutet själv.




--------------------


Blir både ledsen och arg att läsa sånt här, men konfrontera och kräv att alla korten läggs på bordet snarast. Även om sanningen blir hård så är det ju du som mår dåligt av att ha förhållandet som det är nu. Säg vad du tycker och känner ang hennes sätt att vara mot dig o.s.v. Då har ju du varit ärlig, sen är det upp till henne.

Hoppas du finner lösningen för din egen skull

MVH

Jonas

--------------------
Mr.Frazze skrev: Blir både ledsen och arg att läsa sånt här, men konfrontera och kräv att alla korten läggs på bordet snarast. Även om sanningen blir hård så är det ju du som mår dåligt av att ha förhållandet som det är nu. Säg vad du tycker och känner ang hennes sätt att vara mot dig o.s.v. Då har ju du varit ärlig, sen är det upp till henne.

Hoppas du finner lösningen för din egen skull

MVH

Jonas
Du har aldrig tänkt tanken att detta är en "rolig historia"?


--------------------

det här är ju en klassiker!


--------------------

hihi


--------------------
Mr.Frazze skrev: Blir både ledsen och arg att läsa sånt här, men konfrontera och kräv att alla korten läggs på bordet snarast. Även om sanningen blir hård så är det ju du som mår dåligt av att ha förhållandet som det är nu. Säg vad du tycker och känner ang hennes sätt att vara mot dig o.s.v. Då har ju du varit ärlig, sen är det upp till henne.

Hoppas du finner lösningen för din egen skull

MVH

Jonas
Haha, förlåt men det här var bara för bra!


--------------------
NismoR skrev:
Haha, förlåt men det här var bara för bra!
Tycker det mest är konstigt att människa som är så trög ens vet hur man loggar in på ett forum.. eller så är de väl "bobby syndromet" att bara skriva med andras login


--------------------
figge skrev: Du har aldrig tänkt tanken att detta är en "rolig historia"?
uhmm...tänkte inte på d...men det är f-n inte så roligt när man hamnar i det läget i ett förhållande

--------------------

Frazze, du är min idol i 3 dagar...


--------------------

kände nästan på mej att nån inte skulle läsa hela inlägget =D


--------------------
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Ja det är fan inte kul sådan där, har själv en del rost i hjulhusen :cry:
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

*yes*
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Inlägg av pashans »

Det låter som en variant på: "Varför män inte skriver rådgivningskolumner"

Fråga:
Kära Walter, jag hoppas att du kan hjälpa mig. Härom dagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på TV, som vanligt.

Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade. Jag promenerade hem och bad min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 10 år.

När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum:
Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan dess. Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ulitmatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig!

Vänliga hälsningar
Sheila


Svar:
Kära Sheila

En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn. Börja med att kontrollera att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar. Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn.

Hoppas att detta hjälper,

Walter
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Det bästa är att det faktiskt finns en hel del sanna berättelser i samma stuk. Jag har sista halvåret pluggat socialpsykologi och där har vi bl.a. behandlat en del liknande fall.
"Ibland överträffar verkligheten dikten" *asg*
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

hmm... det är allt lättare att byta kärring än skärmkanter ... å oftast går dom problemen hand i hand ... men man hinner oftast börja med skärmkanterna sen brukar ultimatumet vara ett faktum "- Mig eller garaget" .... sen fortsätter man med skärmkanterna =) hehe...

//mvh janne sundin
Skriv svar