Hata hata hata stentrapp
Hata hata hata stentrapp
Jag håller just nu på att hugga ner en stentrappa. Så är det när man har spenderat ett par veckor i sträck i garaget. Nu är man helt i hus och hemmets våld! Ny entré ska det bli. Jag är inne på tredje dagen med bill-maskin, slägga, spett och spade. Fan vad hårt det är. Jag har kört tre bilkärror med enormt överlass sten till närbelägen tipp. Hälften är kvar, minst... Jag kan knappt skriva för jag är så seg i händerna. Ryggen värker och benen är som gele! Åååå vad roligt. Det är iallfall inte för varmt ute! 11 grader... och regn 

- coupesudden
- GT-fanatiker
Stentrapp!
Stackare, inte lätt när det är svårt.
Du får väl se till att ta betalt "när mörkret faller på om kväll'a"!
Hehe, lycka till!
Du får väl se till att ta betalt "när mörkret faller på om kväll'a"!

Hehe, lycka till!

[____]==OOOO==[____]
*Filosofen*
*Filosofen*
- coupesudden
- GT-fanatiker
Det var en SEG JÄVEL men nu är han dö.
Så här såg det ut från början.

Kompisen Kalle i full gång med att demolera.

Efter en dags arbete. Hittade en trapp till under.

Kalle är trött

Jag med

Efter tre dagar är den död.

Tog till lite större maskinell hjälp.

Imorgon kommer grävaren och gräver ett hål så att jag kan gjuta igen hålet i grunden. Det ska bli kul att börja bygga upp igen!
Så här såg det ut från början.

Kompisen Kalle i full gång med att demolera.

Efter en dags arbete. Hittade en trapp till under.

Kalle är trött

Jag med

Efter tre dagar är den död.

Tog till lite större maskinell hjälp.

Imorgon kommer grävaren och gräver ett hål så att jag kan gjuta igen hålet i grunden. Det ska bli kul att börja bygga upp igen!
- coupesudden
- GT-fanatiker
- coupesudden
- GT-fanatiker
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Hehe ser bara en som jobbar på bilderna ,du sitter väl i garaget och pimplar bärs tror jag och är arbetsledare
jag hade haft dynamit om det hade underlättat lite hehe
jag hade haft dynamit om det hade underlättat lite hehe

Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Nja lite för nära ett hus som jag äger annars hade det nog funkatblueman83 skrev:Ser ut att vara ett perfektjobb för dynamit Harry.![]()

Det är en 4200. Sleten här och var men gör sitt jobb! Jag har riktigt chysta grannar som lånar ut den! Blir en stor Whiskey till honom när det är klartÄr frontlastaren en L50? Dom är roliga att köra.

... och? Är det nått fel på det eller? Det gäller ju att ta igen gentjänsterna när man behöver dom mestrallytobbe skrev:Hehe ser bara en som jobbar på bilderna ,du sitter väl i garaget och pimplar bärs tror jag och är arbetsledare

Här är lite mera bilder på hur arbetet fortskrider:
Ännu mera grävhjälp.

Hål var det här.

Här har vi murat upp och slängt på lite platon.

Jag lyckades lura upp far som hjälper mig med grunden och putsningen.

En nygjuten plint.

Tre blev det.

Här är början till bjälklag och trapp.

Stolpar till taket och till räcket. Dom ska kapas ner i lämplig höjd sen.

Trallen klar.

En annan vinkel

Nu får den här sidan vila lite för jag har en stentrapp på andra sidan huset att hugga bort. Det blir samma procedur där fast lite mindre storlek. Men först ska vi åka till Gotland och dricka öl å bada. Sen börjar det vanliga jobbet igen så det blir kvällsjobb i fortsättningen...
Kalle har du ordnat upp kroppen efter förra jobblördagen för nu är det dags igen! Stentrappan och Hiltin väntar!!! Ölen likaså!
"Kalle har du ordnat upp kroppen efter förra jobblördagen för nu är det dags igen! Stentrappan och Hiltin väntar!!! Ölen likaså!"
Nemas problemas!
Ska bara skriva klart lite papper som arbetsskyddsstyrelsen var intresserade av, skulle ha gjort det tidigare men den sista dusten med kombinationen Hilti och 2'a världskrigsarmerad "Bunkertrappa" gjorde det omöjligt att använda fingrarna på ett bra tag.
Hoppas nr. 2 inte är lika illa.
Nemas problemas!
Ska bara skriva klart lite papper som arbetsskyddsstyrelsen var intresserade av, skulle ha gjort det tidigare men den sista dusten med kombinationen Hilti och 2'a världskrigsarmerad "Bunkertrappa" gjorde det omöjligt att använda fingrarna på ett bra tag.

KALLE! Du är här med! Hur hinner du det mellan bestigningarna???Bigstone skrev:"Kalle har du ordnat upp kroppen efter förra jobblördagen för nu är det dags igen! Stentrappan och Hiltin väntar!!! Ölen likaså!"
Nemas problemas!
Ska bara skriva klart lite papper som arbetsskyddsstyrelsen var intresserade av, skulle ha gjort det tidigare men den sista dusten med kombinationen Hilti och 2'a världskrigsarmerad "Bunkertrappa" gjorde det omöjligt att använda fingrarna på ett bra tag.![]()

Som vanligt lyckades du hålla dig undan. Trapp nummer 2 fick smaka hilti och är nu ett minne blott...
Före

Efter

Tja, du vet, "Tonys trappor och Hiltis byggde denna kropp!". Kjoltygen faller ju som furor inför min vältrimmade figur och på vars sätt den framförs numera. (Quasimodo böjd rygg och med skakande ben raglar man fram utan tänder, de föll ju ur till följd av vibrationerna från StorHiltin. Damerna faller ju dock till marken... avsvimmade av skräck!
)
Jaja.. får väl slakta trä istället då, är ju givande dä mä.

Jaja.. får väl slakta trä istället då, är ju givande dä mä.