projekt i skolan

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

projekt i skolan

Inlägg av krill3 »

kan man räkna detta som en förening ? för jag går i fordon och man ska ta kontakt med en förening och intervjua en av medlemmarna. Och eftersom Audi GT coupen / ur quattron är dom fetaste bilarna så skriver jag om dom *yea*

fråga 1. vad brukar ni med göra med fordonen?

fråga 2. Hur mycket tid och pengar lägger ni ner på dom?

fråga 3. Varför har ni just Dom bilarna?

fråga 4. När fick ni för er att skaffa en GT/Uris?

fråga 5. Vad var den första drömmen ni hade om en?

fråga 6. vad skulle ni helst villja göra med fordonet om ni hade pengarna?


ska försöka komma på mer *hehe*
Senast redigerad av 1 krill3, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är ju egentligen inte en förening, men mycket närmare än så här kommer man nog inte.

Men ska du bara ha ett svar, om du får en hel hög kanske du får plus i kanten *yes* :D
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

hehe

Inlägg av krill3 »

ett + i kanten är alldrig fel :lol:

komigen och bomba med en massa svar *yes*
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Tjabba. Hade varigt kul om du skrev fler frågor. lär ju inte vara sämre :P

fråga 1. vad brukar ni med göra med fordonen?
S: Det är väl att renovera upp för att få den i så bra skick som möjligt.
fråga 2. Hur mycket tid och pengar lägger ni ner på dom?
S: Det är ju ett inrtresse så det går rätt mycket tid, men det är ju roligt också :P. Det kostar ju en del för delarna är inte dom billigaste, men ibland kan man göra klipp.
fråga 3. Varför har ni just Dom bilarna?
Det började säkert nästan samma för alla här skulle jag tro, man har sett filmer om Audi S1, Urquattro och Sportquatto och så hade man bara pengar till en audi gt. Men en gt är också en sjukt rolig bil.
Bild
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

hehe

Inlägg av krill3 »

Tack för svaren dajjmen *hehe* jag ska försöka komma på fler frågor, jag lägger in dom i första inlägget.
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

1) Jag har min GT som bruksbil. Den fyller mina enkla behov, och räcker den inte till så lånar jag en annan bil.

2) Jag har haft min GT sedan 1992. Den har kostat alldeles för mycket genom åren. Men så är det väl med de flesta bilarna.

3) Provkör man en GT så är man fast sedan. Den är grymt beroendeframkallande.

4) När jag såg den första urquattron i skogen (rally) så visste jag att jag ville ha en sådan. Tyvärr räckte inte pengarna till då så det blev en GT istället några år senare.

5) När den presenterades som ny så startade drömmen om den (Urisen).

6) Totalrenovera den till nyskick igen.

*asg*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Re: projekt i skolan

Inlägg av Edis »

fråga 1. vad brukar ni med göra med fordonen?
Jag försöker bitvis att renovera och förädla bilen så att den håller en så hög standard och är i så gott skick som möjligt. Jag byter sakta men säkert ut del för del och försöker hålla mig till förfinat originalskick.

fråga 2. Hur mycket tid och pengar lägger ni ner på dom?
Relativt mycket pengar, men inte tillräckligt med tid...

fråga 3. Varför har ni just Dom bilarna?
Motorljudet, utseendet, draget och kulturen runt dessa fordon med allt vad det innebär inom motorsporten på 80-talet.

fråga 4. När fick ni för er att skaffa en GT/Uris?
Jag föll pladask för dessa bilar i början på 2000, men det var nog något undermedvetet som utlöste detta. Det är nog Stig Blomqvists fel :lol:

fråga 5. Vad var den första drömmen ni hade om en?
Vet inte om det är den första, men visst drömmer man om att kunna hantera en rallyquattro på en skogsväg som de kördes i början/mitten på 80-talet. :D

fråga 6. vad skulle ni helst villja göra med fordonet om ni hade pengarna?
Sproilans ny drivlina och omlackering hos någon otroligt seriös firma.

Avslutar med det jag brukar skriva:
En gång GT, alltid GT!
De sätter sina spår och berör verkligen, oavsett om man är motorintresserad eller ej... :D
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: projekt i skolan

Inlägg av Gizmo »

fråga 1. vad brukar ni med göra med fordonen?
Svar:Jag har/hade min till o köra fram o tillbax till jobb. Sen var det mycke streetrace med den med.

fråga 2. Hur mycket tid och pengar lägger ni ner på dom?
Svar: Räknar man med allt ljud o sånt så lär det vara uppåt 50-60´000. Så där e många jobbade timmar med den.

fråga 3. Varför har ni just Dom bilarna?
Svar: Det var efter första gången man fick åka en runda i en trimmad Uris nere i tyskland. Sen blev det ju en GT för den e ju litta billigare än en Uris.

fråga 4. När fick ni för er att skaffa en GT/Uris?
Svar: Jag ärvde min 2004 efter min Avlidne far som plocka in den från tyskland 2000

fråga 5. Vad var den första drömmen ni hade om en?
Svar: Det var när man såg den försvinna (SNABBT) på en liten väg nere i tyskland. O det ljudet glömmer jag aldrig.

fråga 6. vad skulle ni helst villja göra med fordonet om ni hade pengarna?
Svar: Rusta upp den till topp skick. ALLT ska vara hellt nytt. All rost bort o sen en fin lack. Trimmad 20V kanske med turbo. 2 rally stolar o stor glasfiberformad baslåda med 2st Orion HCCA 15" basar där baksätet ska vara.
2 sinus live 3000 steg o ett par batterier i skuffen.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jag håller med dig edis.

En gång GT, alltid GT!
De sätter sina spår och berör verkligen, oavsett om man är motorintresserad eller ej..


Har en S2:a efter GT:n men ändå saknar jag GT:n.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hur gick det?
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Re: projekt i skolan

Inlägg av AudiArt »

Är inte en GT ägare.. Men svarar åt Farsan

fråga 1. Renovera samt uppgradera dom långsamt

fråga 2. Runt 3 månader vintertid. På sommarn blir det mest tvätt

fråga 3. Roliga för pengarna. Och dom ser bra ut.

fråga 4. Fösta gången 2004. Nu blev vi med tredje gtn 2007.

fråga 5. Turbo konverterad, Slicks och bromskärm ;)

fråga 6. SportQuattro.. +600hk 10v motor, 6-vxl Sellholm H låda, AWD system från Unic AB, Äkta SPQ replica kit, Responsystem och antilagg samt elektronisk insprutning.
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Re: projekt i skolan

Inlägg av Albin »

heter skolan viskastrand gymnasiet i borås`?????????
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Re: projekt i skolan

Inlägg av krill3 »

Albin skrev:heter skolan viskastrand gymnasiet i borås`?????????
Hehe, ne faktiskt inte. Lagmansgymnasiet i Vara *yes*
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Re: projekt i skolan

Inlägg av Albin »

jaha okey.. för de står en likadan på skolan nämligen ;)
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker
Inlägg: 195
Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
Ort: Bor

Re: projekt i skolan

Inlägg av Henke_GT85 »

Albin skrev:jaha okey.. för de står en likadan på skolan nämligen ;)
asså gör det de?? ofan så det finns en till gt i stan nu.. hoppas han som ska fixa med den inte förstör den utan renoverar upp den till toppskick :D detsamma med din krille! hoppas den kommer finnas på vägarna snart
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Re: projekt i skolan

Inlägg av Albin »

Henke_GT85 skrev:
Albin skrev:jaha okey.. för de står en likadan på skolan nämligen ;)
asså gör det de?? ofan så det finns en till gt i stan nu.. hoppas han som ska fixa med den inte förstör den utan renoverar upp den till toppskick :D detsamma med din krille! hoppas den kommer finnas på vägarna snart
ne de är snart en S1 =) elle karossen är klar
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker
Inlägg: 195
Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
Ort: Bor

Inlägg av Henke_GT85 »

fräckt.. men tebax till topic!

mina svar:

(1) : kör min 87'a som bruksbil (min andra gt och har bara kört gt i min ägo änn så länge) försöker renovera så gått jag kan!

(2) : då jag inte är gjord av pengar och kunskap så blir det inte så stora grejer gjorda dock så lackar jag och polerar lite, även lite rostlagningar, brukar små pilla lite som sagt.

(3) : Den är ju kusin med självaste urisen/s1/SPQ!!! Hallå no more explaining punkt slut!! (världens häftigaste bilar genom tiderna i min åsikt)

(4) : Min första bil blev en gt -85 var ute och spånade på blocket och hitta en som låg ute för 11 tusen. gjorde lite research och fick reda på att den var urisens kusin! då blev jag tio gånger mer intresserad. fastna direkt! en krock ett halv år senare så försvann den från mig, den blev helt mos, men nu har jag en mycket finare 87'a som jag köpte 2 månader efter krocken, den använder jag varje dag (ja även på vintern då det är den enda bilen jag har) älskar femmornas ljud och tycker att de är väldigt pigga fast de bara har 140 hk drygt. *yes* (har en volvo 855 t5 rödljus race vinst på nacken bla. ;)

(5) : vet inte riktigt vad min första dröm var men den kom nog mer efter att jag hade köpt den första, och den drömmen var givetvis att bygga en s1'replica i framtiden!

(6) : som sagt S1 replica bygge. och då skulle jag nog ha den som en andra bil sen efter kanske hmm.. ..en corvette, rs4 eller nått. man kan ju alltid drömma! P.S att min svåger håller på att bygga färdigt sin s2 version 2 banracing bil med 700 pållar underhuven gör inte suget bättre heller men jag ska få vara hans co driver/filmare sen på gatebil i sommar förhoppningsvis ifall han får ihop bilen igen (http://www.garaget.org/?car=29958)

"Forever and ever lost in the World of the four rings!!" Audi GT Rules!!!
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Re: projekt i skolan

Inlägg av krill3 »

Albin skrev:
Henke_GT85 skrev: asså gör det de?? ofan så det finns en till gt i stan nu.. hoppas han som ska fixa med den inte förstör den utan renoverar upp den till toppskick :D detsamma med din krille! hoppas den kommer finnas på vägarna snart
ne de är snart en S1 =) elle karossen är klar
Hehe, okeej *hehe*
Jodå, det ska jag nog se till att den gör. Ska förhoppningsvis få hjälp te helgen nu av en i klassen som kan motorer lika bra som han kan sin egna kropp *yes*

Henke, jag tror det är lite sent att du svarar på alla frågor nu för det va klart i början av förra terminen :lol: Men tack iaf för att du tog dig tiden *yes*
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Inlägg av krill3 »

(6) : som sagt S1 replica bygge. och då skulle jag nog ha den som en andra bil sen efter kanske hmm.. ..en corvette, rs4 eller nått. man kan ju alltid drömma! P.S att min svåger håller på att bygga färdigt sin s2 version 2 banracing bil med 700 pållar underhuven gör inte suget bättre heller men jag ska få vara hans co driver/filmare sen på gatebil i sommar förhoppningsvis ifall han får ihop bilen igen (http://www.garaget.org/?car=29958)


Låter riktigt nice juh! :D
Jag har själv planer på att dra till Gatebil när jag fått fixat Audin eller om jag drar dit med Mitsun. Förhoppningsvis blir det Audin, inte för att jag kommer kunna dra ifrån alla där men 230hk som sug och ca 360hk med turbo borde ju få lite folk att titta iaf :lol:
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker
Inlägg: 195
Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
Ort: Bor

Inlägg av Henke_GT85 »

jaha hehe kolla inte när denna topic var insänd. men men.. måste ju bidra ändå. hehe men det duger ju helt klart! ta med audin ja för om den är så trimmad så vill jag känna och klämma :wink:
Skriv svar