Äntligen så har min söta gulliga lilla röda peugeot (205GTI) fått ny spis igen ... med 16 ventiler å två brölande solex 42:or ... som sist =)) men nu ska kamremmskåpan få sitta kvar ...... provade den lite på asfalten idag med slicks ...... hehe ... grannarna knyter nog snaror å bygger spikmattor i detta nuet =)) ... med 1.6 gti:ns växellåda å MI16 spisen på 170HK så ritar den hejdlöst två svarta streck även på 3:ans växel =)) ... men en polare ska fixa två ställbara kamdrev åt mig å då lämnar den 195HK när den blir rätt justerad ...
Jag kan rekommendera detta roliga projekt ... ställer gärna upp med byggtips !!
Nice. Polaren har också en 205 gti och snackar om att sätta i en MI16. Det är ju mycket effekt på liten vikt.
Här har du lite bilder: http://www.garaget.org/?car=106744
det tycker jag att han ska göra !! =) jag ska göra ett test med att korta ett original mi16 insug så det får plats i 205gti ... så man kan göra en streetlegal =)
coupesudden skrev:det tycker jag att han ska göra !! =) jag ska göra ett test med att korta ett original mi16 insug så det får plats i 205gti ... så man kan göra en streetlegal =)
ja i princip ... bibehåller man lambda å katalysator plus ligger inom avgaskravet så ska det inte va några problem ... men man får ju övertyga dom om att det bara e 135 hk i den =) ... å det är inga problem =)