Däck och startgas...

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Däck och startgas...

Inlägg av Edis »

Jag börjar att bli lite mer vän med mina däckmaskiner och i veckan beställde vi vinterdäck till lillebrorsans Audi från Däckonline. Allt gick bra med monteringen tills vi skulle få luft i däcken... Eftersom de buntar ihop däcken parvis med packband så var däcksidorna "ihopdragna" så det var omöjligt att få de att ta luft. Vi försökte med allt möjligt iförrgår, men det var helt kört. Vi hoppade, drog, slet och tätade med en massa olika saker, men det var tröstlöst... Fick dock en filmlänk av brorsan där några hade använt startgas för att reda upp detta...

Detta gnagde i mitt sinne under hela dagen igår och när jag kom hem ikväll kunde jag inte låta bli att testa. Säger bara en sak, HERREJÄVLAR vad effektivt det var :shock:

Syrran kom ut en sväng och filmade ett av tillfällena, tyvärr var detta det som small minst och såg minst effektfullt ut... Men man anar vad som händer. :lol:
http://tipsarn.se/bilder/dackmontering.mpg (6 meg)
Ni som använder startgas ibland... Överdosera INTE :shock:

Nu gjorde jag detta utan någon större undersökning av vad som kan hända, men det kanske de som är däckare kan svara på. Det kanske är skitkorkat att göra så :oops: :lol:
Senast redigerad av 1 Edis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Det är ju en gammal offraod teknik ;)
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Megiltura skrev:Det är ju en gammal offraod teknik ;)
Exakt! Vi som är födda norr om sundsvall kan det där :wink:
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

känner igen det där från cäck online vi brukar trycka dit sidan med däck järnet so sen lyfta funkar fint.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar