Akvariefiskar?

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Akvariefiskar?

Inlägg av Jojjan »

Är det någon mer än mig som är intresserad av akvariefiskar?
Jag tänkte starta upp mina akvarier igen.
Någon här som t.ex. känner till någon som "odlar" discusfiskar?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har haft igång mitt 220-litersakvarium i omgångar, men efter stormen Gudrun så dog nästan alla fiskar och intresset efter det dog också ut.

Finns inte mycket som är så rogivande som ett fint akvarium.

Jag bor inte så långt ifrån Oskarström och där fanns en riktigt stor "fiskodlare" och importör som har mycket godis. Discusar fanns det också när jag var där. Visserligen många årsedan, men jag tror att det finns kvar.
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

klart man är intresserad av fiskar. Jag har haft akvarium sen jag var liten grabb (e väl de än fyllde nyss 20) har ett 250 liters med malawiciklider. hände en otrevlig sak när jag skulle fylla upp de första gången. fyllde de å så kom en polare förbi som tyckte vi skulle ta oss en liten biltur å de gjorde vi å när vi kom hem efter en timma va de "lite" blött på golvet. då hade fanskpet spruckit i botten å allt vatten hade runnit ut på parkett golvet så de va bara å slänga av sig kläderna å hämta handdukar å försöka få upp allt. hade en skumgummimadrass liggandes på golvet å tur va väl de för den sög i sig en hel del. ja men man lär sig ju av sina misstag eller vad man nu brukar säga. jag lär nog aldrig mer fylla ett akvarium å sen åka ifrån de innan man har försäkrat sig om att det är tätt någon mer gång iaf. Jag funderade också på å skaffa discusar men dom är ju lite dyrare dom så de får väl bli när man har fått sig ett jobb å flyttat ifrån ettan som man bor i nu.
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ja det där med läckage är väl en mardröm som de flesta har som sysslar med akvarier. Man bör både kolla så man har fräscha grejer och en bra hemförsäkring. :wink:

Nej det är inte speciellt billigt att köpa eller ha Diskusfiskar men hittar man en bra uppfödare så kan man få ett bättre pris på dem.
Skriv svar