Tele2 suger.

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Tele2 suger.

Inlägg av evil.tweety »

Jo nu ska jag berätta om en sak som jag vart jävligt arg på. så här var det i november 2008 slutade min ip telefon att fungera.jag ringde till tele2 och fel anmälde det efter många minuter i kö fick jag prata med en suporter och efter ytterligare ett antal minuter i tele "mobil" så kom vi fram till följande. inget han sa att de finns inget fel på min telefon trots allt att jag inte kunde ringa på den. men min tele har jag provat hemma hos en kompis och den fungerar som den ska.ringde till dom igen efter ytterligare nån dag och förklarade samma sak igen. den suportern lyckades se att den inte fick någon ip adress. no shit. iaf sakt och gjort dom skickade en ny telefon modem. ja dom har två modem ett för bb ett för tele och en jävla massa sladdar i mellan. iaf så kom den nya telefoni dosan. glad i kanelen skuttade jag hem och kopplade in den men se på fan samma problem igen. nu har det gått ca 2 veckor i mellan. suck jaha tänkte jag då är det väl nån jävla kod man ska knappa in så det funkar. ringde suporten igen och han kunde inte hitta mig på sin dator.å fan.ja ha jag fick en massa tips både hit och dit för att få den fungera men inget liv i den. ringde den där suportern igen och förklarde samma sak och det gjorde han med.Dra ur den sladden koppla i den sladden bla bla bla. Men tänka sig den fungerade inte. Killen jag snackade med sa att det är omöjligt att den dosan oxå kunde vara trasig. efter ytterligare några dagar ringde jag dom igen. provade samma visa igen med kablar och allt junk man ska göra. men det funkade inte igen. nu har det gått lite drygt 3 veckor.suck.
Ringde igen till suporten och förklarade igen och gissa han säger samma sak igen dra ur sladden och koppla den kabeln skriv den koden bla bla bla. Mmm efter mycket krångel så lyckades han se att det var fel på min andra tele dosa no shit scherlock.efter att den andra dosan kommit efter ytterligare några dagar. tar ju 3 dagar eller mer för att få dom att skicka skiten. Ja ha koppla in skiten igen och gissa vad det funkar..... inte igen. ringde dom igen då säger idioten i andra änden igen att jag ska koppla kablar bla bla bla. efter ytterligare typ 30 minuter så kommer han på att ja just ja det är ju inte samma mc adress på denna som den första du hade mc adress = nån form av ip till dosan. å fan det kunde till och med jag räknat ut. efter att han lyckats byta dressen fråga mig inte hur han lyckades men iaf så funkade det igen efter 5 veckor totalt. frågade killen som jag pratade med att jag ville ha kompensation för allt strul ja vist säger han inga problem. det skulle han fixa så jag slipper betala november fakturan. sweet tänkte jag det är jag fan värd efter allt strul. Mmm efter nån dag popar det ner en faktura på just den månaden. men va fan tänkte jag. Jag ska ju inte behöva betala den. Det sa han ju till mig. så jag sket i att betala den. jaha nästa månad kommer det en påminelse om den fakturan. jaha rinde till dom igen jo men det är lungt behöver inte betala den. nehepp va bra tänkte jag. betalade inte den fakturan heller. Men gissa vad nu kom det en ny faktura från inkasso. kliade mig i huvudet och undrade vad det var jag hade missat nu då. men det var ju bara den fakturan igen det gällde som jag inte skulle behöva betala. jaha sagt och gjort ringde dom igen och gissa va den kärringen säger i luren. jo att någe sådant fanns det ingen antäckning på att jag inte skulle behöva betala den. nehe tänkte jag men dom sa ju det sist jag ringde förklarade läget för henne hur mycket strul jag hade haft med telefonen och jag snackade ha typ snackat med alla på det företaget. men nej det kunde hon inte se någon stans att det hade vart något fel på tele den har minsan funkat som det ska hela tiden.å fan lika troligt som dom vet vad dom gör. så jag vart tydligen tvungen att betala räkningen iaf.

Så jag säger då det gott folk... Hur man än vrider och vänder sig så har man alltid arslet bakåt.
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

då hade jag tagit sovsäcken å campat ner mig på allmännareklamationsnämnden omedelbart å inte gått hem förrän jag vunnit !!!

// mvh janne sundin
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Campa kanske är lite extremt men du kan ju gå in till dom o skälla ut dom efter noter..
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

njaa eller låta ARN skälla på tele2 ...det brukar göra gott =)
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

haha ja det är väl någe sådant man får göra tydligen det är ju inte första gången nogåt sådant händer. tyvär.
Skriv svar