gud så arg jag blir..

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

gud så arg jag blir..

Inlägg av stork3n »

jag har gått och blivit arg på polismyndigheten i uppsala kommun..

när jag kommer ner i en korsning från en större väg, har tagit det lugnt. och ska bara gasa upp mig i 50 km/h óch efter som jag inte har värdens bästa däck på gt, så släpper det ju, och jag släpper gasen direkt, och kommer 20 meter sen blir jag stoppad av polisen dom stog tydligen inne på en korsning och hävda att jag hade sladdat i korsningen.. först blev jag så chockad. sen försökte jag förklara att bilen var framhjuls driven och att jag inte kunde ha åkt på sladd.. sen stog hon där och dondera som en diktator, att det var stor problem i tierp på grund av att ungdomar sladdar. och att dom skulle ta varenda jävel. så det verkade som om dom var ute efter att ge mig böter. sen så fick jag köra till sidan, och fick då henna att fatat attdet var halt och att det spann på fram däcken.. men då fick jag en böter för att jag hade kört på ett onödigt och störande sätt. och fick då en böter på 1000 kr.. men först tänkte jag inte skriva under... det var ju bara för att min bil låter mkt som dom noterade det.. hade en gammal gubbe kommit i min bil med orginal system, så hade dom inte gjort ett dugg..

men nu bara för att det låter mer än normalt, dock så att den gick igenom besiktningen. så skall jag få en böter.. åå jag blev så irreterad på dom så jag skrev på och åkte därifrån..

nu undrar jag om det e rätt eller fel av polisen att ge mig en böter för att det släppte i fram? då tycker jag att polisen kan börja ge alla en böter i början på vintern för att dom som inte har antisladd/ anti spinn på sin bil förmodligen kommer få ett släpp, ofrivilligt..

nej nu fick jag skriva av mig allefall.. känns väldigt drygt just nu allefall..

:roll:
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

usch va trist skicka in ett klagomål och hoppas på att du får en undersökning på saken eller något
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

a det skulle man kunna göra. men just nu orkar jag bara inte.. det e väl bara till att ta det..
Jonas
GT-fanatiker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis sep 18, 2007 06:39
Ort: Gefle

Inlägg av Jonas »

Har även blivit bra irriterad på gävles poliser.
Bara för man har en bil som sticker ut så betyder de inte att man kör för fort på en 70 sträcka. De sa att ja hade kört tok för fort, jag körde tillochmed för sakta när jag mötte de på en raka körde 50 för ja skulle vänta in en som kom i en bil bakom. Blev lagomt irriterad, de skulle kolla körkortet osv. då sa de att de skulle kontakta myndigheterna eller va de sa. Fast då blev de lite pratande att de inte kunde bevisa om ja hade kört för fort, så de kontakta aldrig myndigheterna.

Så har ja även blivit stoppad en gång på en parkering när ja kom på has med 80n:) fast då sa de bara till att de hade hört klagomål från massa folk som bodde i närheten. Fast hade precis kommit dit och körde en vända och gjorde en 180grades handbromssväng så vart de party belysning. Då var man inte så kaxig kan jag säga.

De är mina två värsta gångerna jag har blivit stoppad av polisen men har blivit stoppad bra många gånger mer, men då har de inte varit så faligt. Inga böter ännu iallafall.

Dessa poliser med deras åsikter.
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08

Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

exakt så tycker jag med. bara för att jag har en bil som låter så skall jag behöva betala.. visst jag kanske inte gör allt perfekt i trafiken, men när man gör det då skall man få betala.. gud..
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

tur att polisen är som dom är =) hade aldrig fått behålla körkortet annars .... så skulle jag mot förmodan få fortkörningsböter så skulle jag bara se glad ut å betala =)

//mvh janne sundin
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

sluta klaga om att bli stoppad för de... Snuten kom hem till mig! de du.. ville ge mig böter och skit men då stängde man bara garage dörren! =) orka snacka med inkompetenta folk som tror dom skall kunna nått! sen dess har inte bilen varit i trakfik för jag har ju en liten udda sak på min GT. skall ställa på den nu igen å då får jag väl hur mkt som helst i böter *yes*
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

snutar e snutar.. ditt ord mot deras o du har inte en chans o de vet dom därför gör dom lite som dom vill också..
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

Albin skrev:sluta klaga om att bli stoppad för de... Snuten kom hem till mig! de du.. ville ge mig böter och skit men då stängde man bara garage dörren! =) orka snacka med inkompetenta folk som tror dom skall kunna nått!
Ja det hade jag oxå gjort =) plus ett litet uttalande =)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

ja hadde inte skrivit på.. det hadde nog inte gått till domstol.. dom hadde garanterat lagt ner det om du stått på dig. :roll:
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Du skulle begärt rådrum vilket är att du får några dagar på dig att skriva på. Det är lite mera pappersexicis för polisen och dom kan inte neka dig det. Sen kan man också begära ett strafföreläggande vilket betyder att dom är tvungna att ta fram en stor blankett där dom i detalj beskriver det brott som du har begått. Dessa papper kan man sedan ta hem och läsa noggrant, kontakta någon juridiskt kunnig vän, kolla lagen o.s.v. och sedan om det är ok så skriver man på. Om det inte är ok så kan man välja att dra det vidare.

Ofta så orkar polisen inte skriva ett strafföreläggande, eller inser att det inte kommer att gå och då skickar dom iväg dig med en varning. Jag har en kompis som är stenhård på detta och begärde det när han körde mot enkelriktat. Dom skrev ett när dom väl hittade blanketten längst in i kofferten på polisbilen. Sen läste han lagen och drog det till domstol. Poliserna dök inte ens upp och målet lades ner. Det var lite osäkerhet om skyltningen som gjorde att han vågade dra det vidare. Han begärde också strafföreläggande på en parkeringsbot en gång. Ett jäkla jobb för dom men han fick det och betalade boten. En ren principsak.

Kolla också och begär att dom bevisa att lasern är kalibrerad om ni hamnar i en sån. Det ska tydligt framgå att den är det och hur länge den är giltig.
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

nästa gång skall jag begära, då det inte känndes som jag hade gjort nåt fel i denna situation :P
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Låter inget vidare det här ju, borde man inte kunna överklaga en sån bot även om man har skrivit på? :(
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

tveksamt, när jag skriver på e det som om jag har hållt med aller vad man skall säga :P
Skriv svar