24-timmars?

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

24-timmars?

Inlägg av Jojjan »

Är det någon här på forumet som har kört 24-timmars banracing för "budgetbilar"? Jag har för mig att det har körts sådana lopp på banor i Sverige. Min gamla fotbollstränare har till exempel kört en gammal Volvo PV i någon form av sådant race.
Jag får inte tag på honom just nu så därför frågar jag om detta på forumet.
Håller på att tjata lite på Jimmen här om vi ska bilda ett GT-team i framtiden. :wink:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har ett gäng bekanta som håller på med 6-timmarsrace, men även om det handlar om "vanliga" och billiga bilar så kostar den en massa.
Det är svårt att få ihop folk. Det går åt en MASSA tid och en MASSA pengar. :(

Roligt lär det vara iallafall :D
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

Det kördes ju nyligen på Mantorp :P
Några polare var med å körde med en 745.. modell icke snygg, varken före eller efter loppet :P snö överallt på banan ;d

skrotbilsrejset.nu eller något liknande var adressen
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Vad räknas som dyrt?

24-timmars lär ju inte bli billigt men 6-8 timmars eller upp emot 12 timmars går ju att driva med lite vilja.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Jag har pratat med en bekant som körde lite och detta var en sammankomst som hette GTR (Gasa Tills det Rasar). De körde tydligen 6-timmars race. Detta var inte sanktionerat av Bilsportförbundet.

Det ska tydligen även finnas något liknande som kallas för SLC. Men han hade ingen information om detta.

Vad som räknas som dyrt?
Bilsport är ju dyrt i allmänhet men ett lagomt pris är väl att en vanlig "arbetare" med några kompisar ska kunna köra lite för skoj skull.
Typ standardbilar med bur m.m.
Skriv svar