Stulna fälgar...

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Stulna fälgar...

Inlägg av styggan »

Hej allihopa.. Ja, ni kanske minsn att jag köpte nya 18 tummare i höstas..

Dom är numera historia och har försvunnit ut mitt förråd..

mera info och bilder finner ni här : http://www.vsc.nu/forum/viewtopic.php?t=14356

Det kom precis in en annons på likadana hjul i grannkommun 1.5 mil från v-ås, så ska försöka ta mig dit imorgon och undersöka saken.

Försäkringsbolaget vill inte ge mig ett sktit från hemförs.
Jag har bara trafik på bilen... = problem..
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Det är ju sjukt om det inte går på hemförsäkringen.
Så mycket pengar som det ligger ien uppsättning fina fälgar med däck.
Tror knappast man vill ha dom gamla tillbaka om dom är sönderepade.:evil:

18tummmare med däck. Det rör ju sig ju runt 10-20papp.
Det ska inte ett försärkingsbolag neka tycker man.

Skadar dock inte att ringa och få lite bra tips av Sverker.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... program_ao
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

blueman83 skrev:Det är ju sjukt om det inte går på hemförsäkringen.
Så mycket pengar som det ligger ien uppsättning fina fälgar med däck.
Tror knappast man vill ha dom gamla tillbaka om dom är sönderepade.:evil:

18tummmare med däck. Det rör ju sig ju runt 10-20papp.
Det ska inte ett försärkingsbolag neka tycker man.

Skadar dock inte att ringa och få lite bra tips av Sverker.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... program_ao
jo, helt makalöst...
Jag fick klart för mig att så länge bilen är försäkrad och i min ägo räknas det som "biltillbehör" som inte täcks av hemförs. Men om fälgarna inte va till min bil så skulle man få 2000... :S Fattar noll, vad är 2000 när fälgarna va värda närmare 25k... =/

Tack för länken1 ska dra ett mail till dom :P
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

fyfan va träligt... lider med dej!!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Fan satt och läste igenom alla dina äventyr med bilen.först stulna fälgar sen får du en golf1:a i sidan på din bil. och sen till råga på allt så blir du på bakad på en parkering. Det där trodde jag att det bara var jag som hade sådan tur. Hoppas du får tag på dom som gjorde stölden och körde in i din bil. min saab vart stulen en gång precis efter jag gjorde motor och växelådsbyte i den. hade även monterat ny sterio baslåda och allt. hade även köpt skinn för att jag skulle sy om stolarna till min gt. körde hem o parkerade den måndag morgon åkte jag i väg för att jobba. vid lunch rigde tjejen och frågade om jag hade tagit min egen bil till jobbet, nej sa jag. då sa hon att den var borta. det visade sig att mellan 6-7:30 så hade någon stulit min bil. dock så hade ju idioten kört bilen hem till sig så den stog ju på hans parkering. och alla granar viste ju vem det var. men det enda jag fick ut på min bil var ju 2000kr för allt. lite surt. så jag hoppas det löser sig för din del. vara bara hård mot försäkringsbolaget. godkän inte deras erbjudande fören du kommer upp i den rätta summan du ska ha för allt. du kan ju även ta ut en pris lista på vad tex dina fälgar skulle kostat. lycka till.
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

evil.tweety skrev:Fan satt och läste igenom alla dina äventyr med bilen.först stulna fälgar sen får du en golf1:a i sidan på din bil. och sen till råga på allt så blir du på bakad på en parkering. Det där trodde jag att det bara var jag som hade sådan tur. Hoppas du får tag på dom som gjorde stölden och körde in i din bil. min saab vart stulen en gång precis efter jag gjorde motor och växelådsbyte i den. hade även monterat ny sterio baslåda och allt. hade även köpt skinn för att jag skulle sy om stolarna till min gt. körde hem o parkerade den måndag morgon åkte jag i väg för att jobba. vid lunch rigde tjejen och frågade om jag hade tagit min egen bil till jobbet, nej sa jag. då sa hon att den var borta. det visade sig att mellan 6-7:30 så hade någon stulit min bil. dock så hade ju idioten kört bilen hem till sig så den stog ju på hans parkering. och alla granar viste ju vem det var. men det enda jag fick ut på min bil var ju 2000kr för allt. lite surt. så jag hoppas det löser sig för din del. vara bara hård mot försäkringsbolaget. godkän inte deras erbjudande fören du kommer upp i den rätta summan du ska ha för allt. du kan ju även ta ut en pris lista på vad tex dina fälgar skulle kostat. lycka till.
Tjenare!

haha jadu, det är helt jäkla otroligt... Jag hade ju inbrott i GTn för två år sen också där stereo osv försvann.. så ja man har en del otur.. fattas väll bara att motorn rasar eller att a3an blir stulen den också.. skulle inte bli förvånad (längre).

Jag va iväg till grannkommun idag och kollade på ett par likadana fälgar som fanns på blocket, men dom va inte mina.., =/

Då har jag iaf uteslutit dom. :P

Jag uppdaterar blocket heela tiden så kommer dom upp där så är det bara bra!
Skriv svar