Forumet har knasat till sig...

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Strul med forumet!

Inlägg av Edis »

Det gick inte att komma åt forumet under eftermiddagen och efter en massa snokande efter hackade filer och konstigheter i databasen så hittade jag en liten nyhet på webhotellets hemsida att de hade uppgraderat till version 5 av My SQL under eftermiddagen...

Började precis att installera en phpbb3-version (utan garage-delen...) men precis då såg jag att det fanns ett mellanslag i databasnamnet i konfig-filen ::

Vet inte hur det har kommit dit, men nu är det borta och nu lever liket igen :D
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Forumet har knasat till sig...

Inlägg av Edis »

SOM TUR VAD! Så tog jag en backup igårkväll när forumet strulade efter att webhotellet hade uppgraderat till en ny MySQL-version för idag strulade det till sig ÄNNU värre...

En hel tabell försvann och det kanske kan hända igen, och då ser jag som enda chans att lösa detta är att gå över på en ny forumversion. phpBB3 finns ute nu och det ser helt annorlunda ut och kommer att kännas lite tråkigt eftersom att garagedelen av forumet inte kommer att gå att köra längre :cry:

Vi får se vad som händer...

De inläggen som är skapade det senaste dygnet finns inte längre, men det kunde ha varit värre om man säger så... ::
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Är det konstigheter i forumet så får Ni höra av Er, det verkar ha blivit en liten mismatch, men jag tror att jag fick till det... Med betoning på tror... ::
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Skönt att sidan är uppe iaf :) Har inte sovit inatt på grund av detta ;)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fegis skrev:Skönt att sidan är uppe iaf :) Har inte sovit inatt på grund av detta ;)
Men det fungerade inatt :lol:

Det blev ett nytt fel under dagen ::

Jag är lite orolig för att det kommer att strula mer... Om det blir fler haverier kommer jag att installera en ny version av forumet... Det värsta är att jag inte har tid med sådant nu, har alldeles för mycket att göra ::
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Ja, vissa lyckas då alltid starta tusen projekt när det blir vår/sommar :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fegis skrev:Ja, vissa lyckas då alltid starta tusen projekt när det blir vår/sommar :)
Om det bara vore då... Känns aldrig som att det minskar... Tvärtom... ::
Skriv svar