Rådjursolycka

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Rådjursolycka

Inlägg av pashans »

På väg hem till Bollnäs från en trevlig afton på Torön, Järvsö, hoppar ett rådjur upp på vägen. Jag bromsar och väjer och....kör av vägen via en brant dikeskant ut på en åker. Någonstans i detta griper en skyddsängel in och hindrar oss från att gå runt och hamna på taket, men jävlar i min lilla låda vad det rykte från däck och grus och jag vet inte vad. De i bilen efter såg att rådjuret sprang därifrån med troligen ett brutet ben. Samtal till Polisen och anmäla händelsen så att spårjägare kan ringas ut. Vid en första koll verkar inget ha hänt med bilen mer än att helljuset inte fastnar i helljusläge. Misstänker att jag kan ha knäckt något i rattnavet när vi åkte av, annars vet jag inte vad som kan ha orsakat denna mystiska följdverkan av det inträffade. Nåväl, det gick bra att ta sig upp på vägen igen efter lite Offroadkörning. Tur att man kör en bil som från grunden är byggd för rally :D . När det blir ljust skall jag se efter mera noggrannt så jag inte har missat något. Tråkigt slut på en i övrigt trevlig kväll. Hälsningar, Hans.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Tur i oturen kan man lugnt säga! Det är bastanta bilar men synd är att det är svårt att få tag i delar. Försäkringsbolagen är tyvärr sugna på att skrota dom om det blir lite mer skador. I ditt fall så klarade du dig lindrigt. Du kanske ska känna lite på den ifall den behöver en hjulinställning. Det kanske försäkringsbolaget betalar. Vem vet! Tur att det gick bra iallafall!
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Inlägg av pashans »

Jag har kollat mera nu i GDS-hallen på OK och sett att mitt nyinköpta strålkastarhus (vänster sida) gått sönder i det övre fästet. Får väl bli någon slags lagning av detta då. En hjulinställning blir det nog också, det känns som om bilen vill dra åt höger. Dessutom tillkommer det mystiska elfelet. Helljuset lyser inte om jag inte håller spaken bakåt, dessutom fungerar fläkten relativt till helljuset medan torkarna inte fungerar alls. Det blir spännande att klura ut det problemet, och hur har det kunnat uppstå överhuvudtaget? I övrigt syns ingen åverkan under bilen. Äventyret fortsätter. Bifogar en länkbild av det inträffade. http://www.facebook.com/home.php?#/phot ... 7&comments. Hälsningar Hans.
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

Tycker det luktar som ett X-relä eller vad det heter.. Hade liknande fel på min förra GT.. Lycka till med resten av bilen *yes*
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

mm det skulle jag oxå tippa på att det är .... det är dom symptomen iaf =)

//mvh janne sundin
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fy, det där lät inte roligt, samtidigt verkar det ju som att Ni har haft en himla tur!

Hoppas att det löser sig med bilen!
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Inlägg av pashans »

Tack för diagnosen. Nu är min fråga bara: Var sitter detta X-Relä någonstans? Tacksam för svar. M.v.h Hans.
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

det är det grå reläet i centralen under huven ... det har två JÄTTEstora flatstiftkontakter å två vanliga så du kan inte missa det =)

//mvh janne sundin
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Inlägg av pashans »

Jag har bytt reläet utan förbättring så nu fortsätter jag att söka hjälp under tråden för elektronik. Hans.
Skriv svar