Tack

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Tack

Inlägg av Gt Mackan »

Tjabba alla på sidan. Ville bara meddela att min Gt coupe inte finns längre Blev påkörd bakifrån för ett tag sen och bilen gick inte rädda så försäkringsbolaget löste in min pärla. Om jag inte köper nån gt på ett tag nu vill jag tacka alla sp Edis för den här sidan. Har fått mycket råd och tips som har gjort att jag kunnat fixa bilen själv. Mvh: Markus
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

det var tråkigt att höra :( Men hoppas du får suget tillbaka på en GT :)
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Gt Mackan »

Jo suget kommer garanterat tillbaka men köpte den här bilen för pengarna jag fick för audin. finns fler bilder på deras hemsida.

http://www.stylingkompaniet.se/gallery/ ... emId=13962
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ajajaj, det var inte roligt :(
Hoppas att du inte fick några bestående men efter krocken!

Kul att du hälsar på oss i forumet, men se till så att du skaffar en GT till nu! *yes*
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Gt Mackan »

Med mig gick det bra ingen fara. Hehe jo skall tänka på det men, just nu är det Bmw:n som gäller. Hade gärna köpt en gt också men har inte plats för det just nu hehe
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Bmw'n såg dyr ut, nu har jag inte sett din GT mer än på din avatar och det är ju inte lätt att göra en bedömning där men är du nöjd med försäkringsbolagets värdering av din bil? Får man undra hur skicket var på bilen och hur mycket du fick? Hel halv entusiastförsäkr.?
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Gt Mackan »

jag är nöjd med värderingen på min Gt. Försäkringsbolaget tyckte att bilen var i ett skick som inte är så lätt att hitta och gav mig 40000 kr för bilen. jag har helförsäkring, men i och med att det inte var mitt fel så var det motpartens bolag som betalande ut pengarna
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Oj, jisses, det var inte dåligt! Det är sällan man hör någon bli nöjd efter en inlöst bil, men det kändes ju helt klart som ett bra pris. De insåg väl ganska snabbt att det nästan är omöjligt att hitta en fin GT och att reparera dem är också svårt med tanke på att det inte går att få tag i alla delar längre...
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Gt Mackan »

ne precis. Toveks bil som skulle reparera den hade lämnat in reparationskalkyl på 110000 kr, om dom nu hade hittat några delar vilket dom ej tror. Så var rädda om era klenoder för det verkar bli stigande priser.
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Reparationskalkyl på 110000 kr ?
Du skojar va?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jojjan skrev:Reparationskalkyl på 110000 kr ?
Du skojar va?
Håller med om att det låter mycket, men å andra sidan har de inte sämre lön bara för att det är en billig eller gammal bil. Verkstäderna tar väl mellan 500 och 1000kr/timme om ens det räcker.

Fundera på vad olika steg skulle kunna kosta när det görs på en firma. Delar, riktning, svetsning och lackering är ju inte helt billigt.
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Runt 40-50tusen skulle det kosta att laga en kabelbrand iden blåa GTn jag sålde förut. Ett gäng kablar brann upp när nya ägaren knappt hade ägt den 1vecka.
Branden kom en gång när han drog igång helljuset.

Men han fick pengar till att reparera den från försäkringsbolaget.
Det knepiga var att han körde med min försäkring så jag fick ordna det hela.

5000-10000 på en firma idag är inte mycket..
Det kostar det ungefärt att byta en dörr.
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ärligt talat så tror inte jag att VAG vill hålla på att laga bilar längre. Speciellt inte gamla Audibilar. Så de lägger ett chockpris för att få bort dessa kunder för att istället satsa på kunder med nyare bilar där det bara är att byta grejerna. Plugga in datorn, söka felkod och sedan byta den felaktiga delen. Dyrt för kunden och ingen mekaniker behöver bli smutsig. :wink:

50.000 för att fixa till en kabelbrand? Hur mycket brann egentligen?

Vad har ni för försäkringsbolag egentligen som går med på detta? :wink:
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

min gammla vita 85:a skrotade försäkringsbolaget för att det var 3 kablar som tagit eld till knappen till halvljuset. hade brunnit ca 20 cm långt :evil:
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Skadan var ungefärt lika omfattande som gt_87 skriver.
Och det var en mindre firma som hade lämnat kalkylen.

Brorsans Audi A6 TDI -96 som hade gått 14000mil fick sladd med dubbfria däck och hamnade i diket. Det blev skrot.. Skulle kosta runt 60-70tusen att laga den. Går man runt på skroten och ska hämta delar så kan man se riktigt fina bilar med enbart nån buckla.. Så det verkar löna sig för försäkringsbolagen att skrota så fort det blir något.
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Vi kanske får splitta denna tråd. Vore kul att fortsätta prata om ämnet försäkringar och reparationer. Eller vad tycker du Edis?

Jag är säker på att du (Gt Mackan) kommer tillbaka i GT-träsket snart igen. Välkommen åter. :wink:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Svårt att få en bra delning i tråden och när det gäller försäkringar så tycker jag att det är slutdiskuterat i denna tråden. Är någon intresserad av ett sådant ämne är det bara att starta en ny tråd isåfall.

Sedan vill jag inte ha "moderatorinlägg" i trådarna, de stör ju trådarna om något.
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Gt Mackan »

Jag kan bara säga vad dom sa till mig iaf. Toveks bil sa att Vi sätter en hög nota till försäkringsbolaget för att det inte finns några delar i sverige, troligtvis inte i Tyskland heller, och det gör att det är tidsödande för oss att leta delar, och den tiden får vi inte betalt för. Snacka om slöhet. Jag ville helst att dom gjort i ordning min bil då det inte är lätt att hitta en liknande 88:a i samma skick som min var. :evil: :evil:
Skriv svar