Kompressor

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Kompressor

Inlägg av dagg »

Tja
Går i tankarna att köpa mig en riktig kompressor, då den jag har inte längre uppfyller mina krav =)
Jag vill kunna blästra med den först å främst, men även kunna använda olika tryckluftverktyg..

Har kikat lite på dem som finns på jula å biltema, är dem något att ha?
Funderar även om man klarar sig på de i 5-7000:-.. Eller är det lika bra att köpa den största på en gång?

Kan även tillägga att anslutningen max får vara en 16A Cee handske =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har två 100-litare köpta på Harald Nyborg, men deras priser går upp och ner som fasiken. Den ena köpte jag för 4000kr, men de höjde priset senare, kostade 5-6000kr länge för att sedan kosta 3400kr, då klippte jag till direkt!

Säkerligen inte världens bästa prylar, men har fungerat bra under de åren jag har haft dem :D
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Edis skrev:Jag har två 100-litare köpta på Harald Nyborg, men deras priser går upp och ner som fasiken. Den ena köpte jag för 4000kr, men de höjde priset senare, kostade 5-6000kr länge för att sedan kosta 3400kr, då klippte jag till direkt!

Säkerligen inte världens bästa prylar, men har fungerat bra under de åren jag har haft dem :D
Två stycken?:D
Du kan blästra utan en massa avbrott med den?
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har en i garaget och en i "hobbyrummet" i ladugården. Det är två olika byggnader så det är lite jobbigt att köra den "lilla kompressorn" mellan dessa lokaler...

Jag blästrar konstant i Julablästerskåpet med den kompressorn, men den går hela tiden.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Ah okej, tänkte om du gjort nån sammanlänkning av 2 =)

intressant.. då kanske man inte behöver köpa deras största, var inne ett tag på å köpa julas största
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är denna jag har:
Bild
http://haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=5325&n=10
Dyr nu, men priserna går upp och ner, så det är bara att vänta in nästa REA-runda.

Om kompressorn går sönder så skaffar jag nog ett tvåcylindrigt block och monterar det på tanken istället.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

hmm okej,
denna verkar annars ganska intressant
150l tank och två cylindrig
http://www.jula.se/luftkompressor-b3800-b-150-l-125321
Die for metal!
Skriv svar