Ny favoritpryl i garaget - Plasmaskärare

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Ny favoritpryl i garaget - Plasmaskärare

Inlägg av Edis »

Har snokat ett tag på Plasmaskärare på Ebay och i onsdags kväll slog jag till på en 50A-maskin som ska klara upp till 16mm tjockt gods. Tänkte påbörja renoveringen av Valpen och insåg att en sådan här pryl kommer att underlätta det jobbet en MASSA :D

Fick maskinen redan idag :shock:
Bild

Bild

Blev lite lekande bara för att se så att den fungerade :lol:
Bild
Det var svårt att se när man skar, för det blev alldeles för mörkt när svetshjälmen "mörkade ner sig", så ska försöka köpa några vettiga glasögon som passar bra till detta.

Priset? Inkl. frakt med UPS hamnade allt på 3070kr *yes*
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

En sån är bra att ha. själv vill jag få tag på en tig svets så jag kan svetsa aluminium. *yes*
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Alltid kul med nya leksaker. *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

evil.tweety skrev:En sån är bra att ha. själv vill jag få tag på en tig svets så jag kan svetsa aluminium. *yes*
Jag köpte en DC-TIG för några månader sedan, lite synd att man inte kan svetsa alu med en sådan, men AC-TIG:arna är ju grymt dyra...

Får hålla mig till rostfritt och vanlig plåt så länge, kan behöva öva en hel del innan man är redo för alu ändå :lol:
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

ja tyvär kostar dom några kronor men tror ändå att det är en väldigt bra investering.såg på blocket några som var hyfsat billiga.
Skriv svar