Audi Project Anniversario

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Audi Project Anniversario

Inlägg av Nosliwe »

Äntligen har audi planerat något utstickande :D

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... ro-050809/

Nu blev man ju lite sugen, skit tuff enligt mig! :D
Användarvisningsbild
Kungen
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 02, 2009 13:48
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Skitfrän ju! Både Urquattro, och nya influenser! Audi skulle satsa mer på sina historiska bilar enligt mej. Kan nog bli bra det här *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kul! Ser helt klart intressant ut! :D Men en sådan där pjäs lär bli dyr som sjutton...
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Frän!! :D
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Har läst små antydanden om denna i flera år nu, får se hur den kommer att se ut på riktigt, bilen på länken är vad jag förstår en förmodad bild. Men det kan bli riktigt lyckat, hoppas på viss serieproduktion :)
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

man får ju hoppas att dom sätter i den raka femman också. kanske inte det roligaste med haldex-systemet, men det verkar funka riktigt bra för audi's bilar iaf :)
fast deras 3-liters TFSI V6'a verkar vara en fin maskin också. verkar vara ganska lätt att trycka ut effekt ur dom snurrorna också :)
fast ska det nu vara retro så bör dom placera raka femman under huven. audi testade motorn och kom upp i ca 600 hästar och dom märkte inte av några svaga punkter i den, så det är en fin pjäs det med :)

MVH Phille
Användarvisningsbild
Kungen
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 02, 2009 13:48
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

phille_hbg skrev:man får ju hoppas att dom sätter i den raka femman också. kanske inte det roligaste med haldex-systemet, men det verkar funka riktigt bra för audi's bilar iaf :)
fast deras 3-liters TFSI V6'a verkar vara en fin maskin också. verkar vara ganska lätt att trycka ut effekt ur dom snurrorna också :)
fast ska det nu vara retro så bör dom placera raka femman under huven. audi testade motorn och kom upp i ca 600 hästar och dom märkte inte av några svaga punkter i den, så det är en fin pjäs det med :)

MVH Phille
Tror jag läste något om att dom skulle modernisera den klassiska 5an och tröka i eventuell bil : )
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Det sitter ju en sneställd 5.a i TTRS.en ju ;) fast det tror jag ju inte någon av er har missat :)
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

Fegis skrev:Det sitter ju en sneställd 5.a i TTRS.en ju ;) fast det tror jag ju inte någon av er har missat :)
ja, exakt. det jag menade med "raka femman och haldex-system" i mitt förra inlägg :) den verkar vara väldigt mysig den motorn :)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

phille_hbg skrev:
Fegis skrev:Det sitter ju en sneställd 5.a i TTRS.en ju ;) fast det tror jag ju inte någon av er har missat :)
ja, exakt. det jag menade med "raka femman och haldex-system" i mitt förra inlägg :) den verkar vara väldigt mysig den motorn :)
Den motorn låter gött :) Jag har nog aldrig sett en så snabb bilförsäljare när jag frågade om han kunde starta bilen när jag såg en sådan i skövde för ett bra tag sedan.. :) och så gasa han ur den :)
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhe ... d=fvu6akyg

där är också en tronföljare till SpQ *yes* *hehe*
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Fegis skrev:
phille_hbg skrev: ja, exakt. det jag menade med "raka femman och haldex-system" i mitt förra inlägg :) den verkar vara väldigt mysig den motorn :)
Den motorn låter gött :) Jag har nog aldrig sett en så snabb bilförsäljare när jag frågade om han kunde starta bilen när jag såg en sådan i skövde för ett bra tag sedan.. :) och så gasa han ur den :)
Måste skryta lite och säga att man gasat en sån, ensam, på landsväg :D
Det var sportbilsdagar på jobbet och då hade dom samlat ihop massor av råa audis. Körde R8 (V8 ) och A8 4,2 TDI också, var för lång kö på RS6'an :(
Helt brutalt drag TTRS och man log konstant sedan man fick nycklarna i handen. Tänkte att det här inte var sant när jag satte mig i bilen :) Trodde inte det kunde bli bättre, sen när jag vände för att åka tillbaka så hittade jag sport-knappen och fy vilket ljud, dånade i kupén. Jag kommer aldrig glömma den upplevelsen :)

R8'an är överskattad, men det var en upplevelse det med, speciellt växlingarna.
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Användarvisningsbild
Kungen
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 02, 2009 13:48
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Dra åt helvete så snygg! Några grejer dom kunde filat lite på, men ack vad snygg den var, även om den kanske inte var sådär "jättelik" Urquattron.

Tyckte då att den första länkens bilder hade lite mera "UrQuattro" linjer och former.
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Denna från första inlägget tilltalar mig mest i både stil, utformning och modernisering.

Bild
Användarvisningsbild
Kungen
GT-diggare
Inlägg: 76
Blev medlem: fre jan 02, 2009 13:48
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

blueman83 skrev:Denna från första inlägget tilltalar mig mest i både stil, utformning och modernisering.

Bild
Så sant, så sant. *yes*
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

30 years of quattro, intressant bildspel! :)

http://www.audi-quattro-highlights.com/start.htm
Skriv svar