Intressekoll Audi GT coupe-86

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Intressekoll Audi GT coupe-86

Inlägg av PetterQ »

Tjena, tänkte kolla hur de ligger till med folk som vill åka GT vilka pengar dom är beredda att lägga på en GT :)


Min GT;

En 86;a, svensksåld, gått runt 21.000 mil (vilket verkar vara rätt lite för en GT?), Riktigt fräsch invändigt förutom sliten förarstol(förvånad?) Det finns lite skavanker på bilen tyvärr, såsom rost och lite dålig lack, dock är det bara ytrost. Växellådsfästet behöver bytas vilket jag ska göra så snart som möjligt, ska även byta dämpare snart. Besiktigades idag (2010-09-27) helt utan anmärkning, de enda han kunde klaga på var att vänster framhjul glappade ytterst lite.

Det ser inte bra ut under huven, dock går bilen som en klocka, har haft en tendens till att ticka men det försvann helt när jag bytte olja i den, i samma veva byttes även oljefilter och luftfilter.

2 uppsättningar original fälgar, dåliga sommardäck 1 med punka ska köpa nya nu under vintern, åker på dubbfria vinterdäck just nu.

Bilen är fräsch under, inga rosthål vad jag sett, bensinledningarna bytta för ett år sedan.

Bilen är alltså maskinellt väldigt fräsch, och inte så mycket risig på utsidan, ny lack behövs för den kräsne, men det går absolut att fixa till den vilket jag tänkt att göra under vintern om ingen vill köpa den till rätt pris.

Bilder; http://www.garaget.org/?car=143826 (1 år gamla men ser exakt likadan ut)

Senast godkända besiktning: 2010-09-27
Vägmätarställning: 217308

(ville inte lägga den här topicen i säljes utifall att edis inte skulle tycka om det :lol: så förlåt mig om du inte gillar mitt beslut edis ;) )


EDIT; Kom gärna med bytesförslag också, gärna jämna byten, absolut inte volvo och saab dock, helst audi som sagt :)