kaos

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

kaos

Inlägg av gt_87 »

Då har man nu kommit hem från fastlandet. först nynäshamn mot tibro och levererade front till nosliwe. efter tibro besöket drog jag och therese mot dalarna till Magnus o Emmi blev ca 70 mil den dan. avslutade dagen med grillat kött m,m.
Körde på lördag morgon mot hudiksvall med gt och magnus uris. på väg 80 ca 4 kilometer kvar till sandviken smal ett skott från växellådan och sen stod bilen som sten. fick ringa hem och ringa store bror så efter 4 timmars väntan kom han med en lastbil så vi fick upp gt.n på den. sen hem till store bror och lasta av bilen. sen kom magnus och emmi och hämtade oss. sen hem till dalarna igen. där åt vi pizza. dagen efter det så kollade vi på magnus slit osläng audi v8. fick snurr på den. efter det åkte jag och therese mot nynäs i magnus blåa gt. Vill tacka Magnus en engång för lånet av hans gt,betyder extremt mycket.

Bild
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Fasan vad trist.
Blev det ingen träff heller nu?

Konvertera till manuell Växellåda...?
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

En resa som inte riktigt blev som det var tänkt, japp :)

Det där var väl händelserna i en väldigt komprimerad form ja. Tänk att ett par dagar kan vara så händelsefulla.. Och om man står mellan att välja någon ny, tråkig hyrbil på Statoil och en GT -82a.. Då är väl inte valet så svårt? ;)

Tur att man har några bilar att välja på :)
Användarvisningsbild
mikth
GT-intresserad
Inlägg: 42
Blev medlem: tor jun 28, 2007 19:23
Ort: Hudiksvall

Inlägg av mikth »

Fy fan va surt :( Med lite tur så kanske lådan från din 200 passar? Dom heter väl 087 på båda bilarna om jag inte minns totalt fel? Convertern på 200:an sitter med 4 bultar mot svänghjulet medan den sitter med tre på 80/90/coupé tror jag, men det kanske går att använda convertern från GT:n mot 200:ans låda?
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

..och tack igen för skruvhjälpen med V8an, bra med små händer ibland! :)
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

ja, surt som fan men som tur va hade man goda vänner med sig och bror nära =).

Första målet är att få hem bilen sen får jag se vad jag skall göra me lådan.
Men har fått lite tips.

Det var så lite Magnus, bara kul att kunna hjälpa =)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, vilket tråkigt äventyr... Tur att Cerwinski hade möjligheter att låna ut sin GT!

Hoppas att det går att få tag i en låda!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

litet äventyr. alltid lika spännande. synd dock blir ju så mycket mer jobb. men tror att du kan ta innehållet i vilken låda som helst.alla automatare funkar ju på samma vis mer eller mindre.
Skriv svar