Jag gjorde nått förjävla roligt i Oktober. Jag och några grabbar på firman köpte en en gammal Honda Accord SiR och anmälde oss till 24-timmars Skrotbilsrejs på Mantorp.

Bilmodellen får inte kosta mer än 5000kr på blocket besiktigad och skattad. Sen kör man kval och startar kl 13 på lördagen. Den som sedan efter 24 timmar har flest varv vinner. Alla bilarna skrotas sen.
Vi rev inredningen, lackade den mattsvart, dekaltrimmade den, vinkelslipsänkte den och servade motor o bromsar. Två racestolar och fyrpunktsbälte monterades i och ett gäng extraljus på taket. Den detaljen ska modifieras kraftigt till nästa race i Mars. Xenonkonvertering ska det bli. Det blir rätt mörkt på Mantorp mitt i natten.

Vi körde sen i ungefär en timma var så mycket det bara gick. Samtidigt försökte man vara snäll mot bil o bromsar så att det skulle hålla. Skön känsla att gasa gärnet mitt i natten på en racerbana med en rätt potent bil! La nog över 100 varv den natten. Totalt körde vi 650 varv på 6 förare.
Av över 50 startande tog sig 26 i mål och vi kom på 11 plats. Vissa lag bytte kopplingar o renoverade styrväxlar där mitt i natten men vår honda den bara gick o gick! Vi bytte två framdäck och bromsar på hela racet! Vi letar redan bil till nästa race i Mars. Det var skitkul! Saknar Hondan. Må den vila i frid!
Foton:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6cf57db82f
www.skrotbilsrejset.nu