24-timmars Skrotbilsrejs

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Jag fick en liten spionbild imobilen på förmiddagen tagen från polarn som var där med sitt team. :)

Bild
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Haha tack helt underbar bild! Helt plötsligt ser vi att vår bil står i chikanen. Något har hänt under gulflagg. Vi trodde att förqren hade brakat in i en däcktrave eller nått men det visade sig att en spindelled hade gått rakt av. Vi ringde in en lastmaskinsförare som hämtade bilen. Vi fick jaga honom för han körde bilen till skroten. Tilbaka till depån och hissa upp. Isär med allt, i med en spindelled som ett annat lag hade, meka tillbaka inre drivknuten och på med däcken. Sen körde vi igen!

Vad hade din polare för bil?
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Kul historia.. Skönt att ni kom iväg igen.

Jadu. tror dom körde en Mazda 323 eller något liknande.
De kallas för Vulk Team. :D

Nästa helg ska han dit med sitt nästa team.
Fast då blir det en bättre bil. Volvo S60 med en massa godis i. 8)
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Bilder

Inlägg av Emil90q20v »

Hejsan!

Jag var förbi och tog några bilder...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... lbum=33423

Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Fan vad kul! Tack för dom, synd att jag inte visste att du var där. Jag var någonstans däromkring. Dock inte på bilderna :-)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Nu har vi inhandlat en dräpare till årets race. En Saab 900 2,0t :-)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Saaben har fått ge vika för en annan bil. Bild kommer. Hur som helst så finns det två teamplatser lediga till årets race om någon är sugen. Recept:

4 polare
4800kr i anmälningsavgift
En halvpotent bil för ca 5000kr besiktad.
Nya bromsar.
Svartlackad bakruta.
Kapade fjädrar.
Extraljus.
Några extra däck.
Några jeepdunkar.
Kanske en husvagn.
------------------------
En jäkligt rolig helg den 27-28okt och runt 100-150varv runt Mantorpsbanan tillsammans med ca 50 andra ekipage!

Läs mer på skrotbilsrejset.nu
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Årets Dräpare :-)

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Grym kärra! Gott med bra ljus också :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det kan man lugnt säga :-)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hej GT-oter!

Här kommer en Racerapport från helgens Skrotbilsrejs. Vi låg bra till i starten med bra startposition. Men mitt på stora dragracingrakan har man byggt en chikan bestående av travade däck. Detta för att minska farten. I stridens hetta råkade Andreas missa den detaljen och gasade lite för länge innan inbromsningen. Han brakade rakt igenom den och spridde däck över hela banan till tävlingsledningens stora förtret. Tre extraljus åt skogen. Försvar: Ja vi ledde iallafall när det small. Sedan låg vi på 44:e plats och vi körde vidare. Jag hann med ett pass innan jag åkte iväg en sväng på kalas. Fick ett SMS när jag var på väg tillbaka: DET ÄR KÖRT. Motorn hade skurit. När jag kom dit stod bilen och rök i garaget som vi som tur var hade hyrt. Peter skruvade som besatt och jag funderade på om vi skulle börja rensa bilen för skrot. Men inget kunde få Peter att sluta skruva. Så det var lika bra att kavla upp ärmarna och hugga i där man kunde. Motor lossades, lyftes ur. Reservdelsbilen som vi som tur var hade med slaktades och motorn åkte ur den med. Delar flyttades för motorerna var så klart inte likadana. Med Peters trygga ord: Det kan gå! i öronen jobbade vi på. Efter mycket bännande, hamrande och slagande så ramlade äntligen den nya motorn på plats. Kablar kopplades, slangar skarvades, knogar blödde och en och annan svordom uttalades. 7 timmar efter haveriet vred Marcus, som mestadels sov sött, på nyckeln och motorn gick igång på första försöket och spann som en katt. Klockan var då 3 på morgonen och efter några varv på banan så ställde vi in bilen och gick och la oss. På morgonen vred vi igång igen och rullade runt banan som inget hade hänt. Bilen gick mycket bättre med nya motorn och helt plötsligt var det kul igen! Lite strul med några slangar bara men annars gick den kanon och vi satte några riktigt snabba varvtider med den. Jag körde snabbaste tiden 1.47.685. Nöjd med den! Vi tog det mestadels lugnt och gled i mål till slut. Aldrig mer en Engelsk bil var teamets bestämda åsikt. Placeringen är ännu okänd men vi fick iallafall ett tröstpris. De var mycket imponerade över vår(mestadels Peters) bedrift att få ihop bilen med ny motor så vi fick gratis plats i nästa race i Mars. Men under en förutsättning. Att vi startar i en Engelsk bil... Påt igen bara.
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Detta låter ju helt underbart =) Man kanske skulle dra ihop en gäng och vara med nästa gång.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Dags att anmäla sig nu då. Lite andra regler till nästa race. Bilen får kosta 10000 men om värdet går över det så får bilen starta fyra timmar efter de andra. Bra så det förblir ett skrotbilsrejs.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Någon som har erfarenhet av Rover 416 420???
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

10000kr är det totala värdet med modifikationer eller bara att bilen ska kosta det? o sedan får man ändra lite hur man vill över den summan eller ska man försöka hålla sig under den? :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Måste ju säga att Ni hade rejäl kämparglöd :lol: *yes*

Finns det ingen gammal hundkoja eller liknande Ni kan få tag? De brukar ju vara dyrare, men om någon känner någon som har en i gömmorna vore det coolt *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Har letat hundkojja men de är för dyra. Sen föredrar jag att sitta i en lite större bil eftersom det går undan rätt bra ibland.

Bilen som du kör ska kunna köpas för under 10000kr skattad och besikigad på blocket. Alltså inte en enstaka utan det ska vara rätta priset på den. Sen får du givetvis modda den men den ska skrotas sen. Vi kapar fjädrar. Sätter in två racestolar, bälten och ratt som sen plockas ur efter racet. Vi byter också däck o fälgar till original. Vi har lite bredare däck på under racet. Plockar ju givetvis av extraljusen och xenonsatserna också.

Vissa lackar och gjuter nya fronter och karossdelar av glasfiber och kolfiber. Fast det är förstås dom som har möjligheterna och som promt ska åka jaguar o sånt :-) det går inte bättre för det! Lätt bil med väghållning lättad och moderat effekt är det som gäller egentligen.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hej GT-vänner!

Nu i helgen den 16 Mars är det dags igen för årets första skrotbilsrejs. Vi skippade engelsk bil och satsar på något mer driftsäkert. Vi hittade en hög som vi har fixat iordning. Lite lack, rensning, sänkning, fälgar, extraljus, stolar o bälten så är vi på banan igen!

http://www.youtube.com/watch?v=D2UpU0J8pos&sns=em
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Cool film ! Men kommer ni att köra på fulldubbat eller bara friktionsdäck? eller är racet i spanien :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Vi körde på nankang sommardäck. 195:or funkade kanon. Blev lite halt när någon hade sladdar upp snö på banan. Annars var den torr och snöfri! Det var riktigt kul och bilen höll hela vägen. Vi fick laga avgasröret, byta ett bromsok och fixa kylning till kopplingen. Sen gick det som tåget. Slutade på ca 9:e plats av ca 45 startane!

Kolla filmen från vår livesändning på http://bambuser.com/channel/Teambubblegumquties
Skriv svar