Motorproblem 3B

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Motorproblem 3B

Inlägg av NipO »

Hej !

Har en Audi s2 Coupé -92 eller -93 nånting. Med en 3B motor i.

För ett gäng veckorsedan började bilen misstända lite. Bytte tändstift utan framgång..
Efter ett tag (använde bilen dagligen) började den misstända nått jävulskt, bara rök svart vid gaspådrag.

Nu startar bilen men går endast på 3cylindrar. Går ej på 4 och 5ans Cylinder

Jag har Bytt:
Tändstift, rotor, fördelarlock, tändkablar.

Kollat:
Bilen har gnista, Bilen får bränsle, Bilen har kompression. Har mätt upp de nya tändkablarna och dom är ok.
Har provat dra ur kontakterna till svänghjulsgivarna en och en och växlat vilken jag dragit ur först provat starta = Bil startar ej
Har dragit ur kontakten till Hallgivaren = Bil startar ej, kan den starta men ändå ge fel signal ????
LMM är ok
Spjällhus är ok

Vad kan det vara !?! Om Den får bränsle, gnista och har kompression så borde den väl starta!???!?
Är i akut behov av hjälp då den inte kan stå där den står !

Mvh
Martin
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Lurigt.. hmm.. Bilen får soppa skriver du.
Är det fram till varje spridare eller fram till fuelrailen?

Går ju alltid att testa flytta runt spridarna och se om symptonen flyttar sig.?:roll:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har du ingen med VAG-COM i närheten? Det går ju att läsa ut felkoder ur dessa bilar och tack vare det hittade vi fel på både min och brorsans S2:or.

Har du kollat microbrytaren på gasspjället så att den klickar och fungerar? En strulande sådan kan ge helt sjuka symptom... Den ska slå till när spjället är i noll-läge.
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Edis skrev:Har du ingen med VAG-COM i närheten? Det går ju att läsa ut felkoder ur dessa bilar och tack vare det hittade vi fel på både min och brorsans S2:or.

Har du kollat microbrytaren på gasspjället så att den klickar och fungerar? En strulande sådan kan ge helt sjuka symptom... Den ska slå till när spjället är i noll-läge.
Har bytt spridare med, utan framgång, har även "flödestestat" dom gamla och dom fungerar, Har mätt fram så det finns ström till spridarna.

Edis-
Brytaren fungerar bra också.
Njaa, jag vet inte det.. Känns lite onödigt att införskaffa en nu då det var tanken att bilen skulle säljas med, annars hade det ju varit lönt att ha.
Ingen som vet hur man "blinkar" ut felkoder på dessa ? hört det ska gå men har bara hittat instruktioner på engelska och tyska och jag hänger inte med riktigt.
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Inte det smidigaste:
http://nordicaudi.com/index.php?url=ark ... 3.php&var=

Förstår att det känns onödigt, inga andra Audi-tokar i närheten som har det? Kolla på NA, där finns det med i profilen och jag har för mig att det går att sortera på användare som har det.
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Edis skrev:Inte det smidigaste:
http://nordicaudi.com/index.php?url=ark ... 3.php&var=

Förstår att det känns onödigt, inga andra Audi-tokar i närheten som har det? Kolla på NA, där finns det med i profilen och jag har för mig att det går att sortera på användare som har det.
nä, de verkar inte så :/ jodå, de finns ett gäng med de flesta har bara hållt på med den förbättrade ABY motorn ..
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Inte alls kul... Men ingen av de som har VAG-COM då?

Är den till salu? :oops:
Skriv svar