Ultraljudstvatt

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Ultraljudstvatt

Inlägg av Edis »

Beställde en 15-liters ultraljudstvätt häromdagen och fick tvätten idag :D

Blev dock lite besviken på ytan i karet, känns nästan som att den är begagnad... Matt och nivå-ränder i karet, märken efter ett vibrerande lock... Har kontaktat säljaren om det, så antingen reducering på priset, eller så får de skicka en ny... Om inte alla ser så ut :humm:
Bild

Se, grå och dassig yta, med nivåränder
Bild

Det är ju värmelement i dessa, men se till att hälla i varmt vatten från början, det tar låååååååång tid att låta maskinen värma allt från början. Typ timmar...
Bild

Enkel panel
Bild

Hursomhelst så håller jag ju på med en MC, har beställt en massa delar och idag rengjorde jag förgasarna och bytte packningssatsen i bensinkranen. Helt UNDERBART med ultraljudstvätten!

Så här såg det ut efter 10 sekunder med förgasarna i. Hade nog 10-12 liter varmvatten i och 1 dl specialmedel för rengöring av alu m.m. som jag köpt från Conrad.
Bild

Galet fräscht blev det! Höll på att rengöra dessa i förra veckan, men fick inte bort allt då. Körde nog dessa i 10-12 minuter tror jag.
Bild

Bild

Var sedan tvungen att stresstesta den lite, med delar från urquattron
Bild

Bild

Bild

Bild

Dessa låg i säkert någon timme totalt, tog upp de en gång och borstade bort lite lös gojs med en stålborste
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Doppade denna och ett par stålborstar i några minuter också.
Bild

Bild

Om jag är nöjd! Ja, jisses! Vill ha en ÄNNU större också, nu vill man ju köra block och topp och allt möjligt i ultraljudstvätt :shock: :D
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Ser grymt ut o man har ju bara hört positivt om dom :D Man skulle gärna ha en själv :D
Skriv svar