Vad ni än tror efter att ha läst detta inlägg så har jag inte svikit er gt-fans! Intresset finns allt kvar men jag måste medge att bilvalet denna gång blev något annat.
Har kommit på mig själv att jag är lite svag för 80-talets coolhet och är nu inne på min andra klassiska 80-talsbil efter GT:n. I lördags åkte jag från gbg till sthlm för att köpa mig den gamla genarationens Saab 900 Aero! Suget efter turbo blev för stort helt enkelt
Om jag FÅR, så lägger jag gärna upp lite bilder. Skickar dem till dig Edis isf..
Haha, jo växellådan är jag väl medveten om.. Man skall köra med en hel del vett och helst inte spinna, gasa fullt med mycket last och smälla i växlarna under snabba accelerationer! En hel del att hålla reda på Där saknar man ju helt klart GT:ns låda!
Nee, Men kör lungt och gasa inte för mycket så ska den nog hålla..
Annars har jag hört att de finns lådor från 70-talet nångång som håller bättre, Speedparts har visst förstärkta lådor också, 40k eller nått kostar dem..
Jag måste erkänna för att jag är svag för många (OBS inte alla ) 80-talsbilar i riktigt bra skick. Speciellt om det då är lite "udda" modeller som en Aero.
Men när man har en skön 80-tals bil, det är underbart väder ute. Man tar sakta på sig sina pilotbrillor och öppnar takluckan. Då har iaf jag tänkt flera gånger: F** va cool man måste varit när man körde denna som ny!