Min GT med HDR-tekniken

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Min GT med HDR-tekniken

Inlägg av Edis »

En på SVXC-forumet gjorde mig ännu en gång nyfiken på HDR-tekniken när man fotar/digitalbehandlar och idag sprang jag ut och gjorde ett snabbtest! Det går säkert att få till det oerhört mycket bättre, så det blir säkert fler bilder tagna :lol:
Bild
Man slår ihop ett antal bilder som är över och underexponerade i programmet Photomatrix som räknar ut ljus och allt så att det bli optimerat över hela bilden. Ni hittar säkert en massa info om detta på nätet om Ni är sugna, det är ingen idé att jag ljuger för mycket :lol:

De bilderna jag tog på traditionellt vis blev helt kassa, hela passagerarsidan blev i stort sett svart och bakänden för ljus...

Säger bara en sak! Coooooool teknik 8)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tog en på Volvo:n också:
Bild
Det var snuskigt dåliga fotoförhållanden, plus att bilen är hur dammig som helst. Men det syns ju knappast på bilden :lol:
Användarvisningsbild
codrac
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: sön sep 24, 2006 20:34
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av codrac »

Det var ju grymt, bilarna ser ju ut som nya *yes*
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det här är ju helt nytt för mig och jag sprang ut och tog några bilder ikväll:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Det blir ju hur läckert som helst :D
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Jäklar, det där är ju affisch-kvalité! Snyg-gt! *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ok jag är ingen höjdare på fotografi. Jag skulle gärna vilja kunna massor men har inte tagit mig tid. Min nuvarande nivå syns i min projekttråd.

Det ser helt klart skitsnyggt ut. Jag skulle gärna vilja se före- och efterbilder!

Tänkte vid tillfälle läsa igenom Bilsports fotoskola som dom hade för ett tag sen när jag prenumererade men först måste jag byta min digitalkamera. Den är visserligen 5MP men efter att en 4-åring upptäckt hur kul det är att fota börjar vissa funktioner att ge upp. Zoom t.ex.

Bruzze
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Den sista bilden på coupén gilla jga.. riktigt fina bilder.. det e ju kul o fotta så.. synd bara att man inte kan det :?
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det här ju ändå bara bilder jag har lekt med för att se vad som händer. Ska bli riktigt roligt i en vettig miljö :D

Himmeleffekterna blir ju hur häftiga som helst på kvällen *yes*

Justerade lite på den sista:
Bild
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Grymmt läckra bilder dedär :)

Du får sätta igång en "hur man fotar sin gt för att få snygga bilder" skola på forumet :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tog en till ikväll som blev rätt OK. Nästa steg blir att försöka hitta en bra fotoplats och vara där samtidigt som det är fint kvällsljus ::
Bild
När det gäller att fota, så är det bara att plåta bilen i alla möjliga vinklar och vyer. De flesta kameror fungerar kanooon i autoläget, det är när det börjar bli kväll och om man ska fota lite fartbilder det kan bli jobbigt i autoläget...

Mitt bästa tips är att fota mycket, och fota bilen från annorlunda vinklar och med trevliga bakgrunder.
Skriv svar